• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Slutåkt

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55554

Guest
Vi har tagit samma svåra beslut att sluta åka husbil söderut på vintern.
Åkt husbil sedan hösten 2012.
Har lämnat husbilen till försäljning.

Jojje
 

kejo20

HBK Medlem
Inlägg
1.208
Kommun
Varberg
HBK-Nr
20
Medlemskap
2024
Vi har också slutat åka och sålt husbilen, har nu en villavagn placerad på Espeviks camping, underbart ställe, 100 meter till havsbad, vi ångrar inte det beslutet :)
MVH KEJO20
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er nå 3 år siden min siste tur i egen husbil, solgte den siste i Norge etter vi hadde flyttet til Australia og solgt huset vi hadde i Sverige. Nå bor vi i en "grannyflat" i hovedhuset på vår datters farm hvor jeg hjelper til vedlikehold og hester. Vi har og et mindre hus på farmen som vi driver AirBnb i. Mulig vi senere skaffer (eller leier) husbil for noen lengre turer nordover til tropene om vinteren. Men med 30 grader syd blir det sjelden frost her hos oss (tilsvarer Cairo på den nordlige halvkule). Vi har 20 minutter til beachen hvor det for de fleste scandinaver er badbart året rundt :D og badbare kulper i elva 2 km fra huset.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen