• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SLD connected eller SLD Disconnected

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Hej
Nu har jag sökt i manualen, googlat utan att förstå
.Vi har en ny husbil byggd på Fiat. På den ena spaken till vänster om ratten där man slår på och av farthållaren så finns en extra funktion om man vrider ringen nedåt. Det står SLD connected. Vad betyder detta och vad gör funktionen. Ser i instrumenteringen display att något dyker upp som jag inte kan tolka vad det är. Behöver er hjälp i frågan.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.655
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
SLD, Speed Limiting Device! Du kan tydligen ställa in så du inte av misstag överskrider inställd hastighet hur ivrigt du än trycker på gasen.
 

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Hej och tack för hjälpen. Förstår inte riktigt vad funktionen är bra för då,jag på samma spak ställer in farthållaren på den hastighet som är aktuell.
 

Kaehne4363

HBK Medlem
Inlägg
1.767
Kommun
Danmark
HBK-Nr
11694
Medlemskap
2024
Hej och tack för hjälpen. Förstår inte riktigt vad funktionen är bra för då,jag på samma spak ställer in farthållaren på den hastighet som är aktuell.

Hvis du kører i en by, kan det være uhensigtsmæssigt af bruge fartholderen, da man ofte skal tage farten af og bremse, for eksempel for rødt lys.

I stedet kan du bruge SLD, så du ikke risikerer, at komme over 50km/h, når du følger trafikken (eller måske 60 eller 70 som ofte er tilfældet på de lidt større veje i byerne.) I den situation er det ikke altid man har tid til at kigge på speedometeret ;)
 
Toppen