• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sjukvården i dag???

F

F.d. 55554

Guest
190406
I går kväll kl 20.00 följde Gittan med sin kompis till akuten Helsingborg,
dom trodde hon fått en blodpropp så det blev att åka i med ambulans.
Gittan ringde från ambulansen när dom var på väg dit.

Jag vaknade kl 8.00 som vanligt, konstaterade att Gittan inte var hemma???
Skickade ett sms och undrade vad som hände och var hon var?
Strax efter ringde Gittan och berättade att hon fortfarande var kvar på akuten efter 12 timmar?
Läkaren hade varit där nu på morgonen, dom hade tagit prover och EKG och svaret får dom om en timme.
Man skall vara frisk för att vara sjuk!:yes:

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Hasse-K

HBK Medlem
Inlägg
2.438
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
17594
Medlemskap
2024
Tyvärr tror jag det kan skilja sig beroende på var man bor. Men det är inte acceptabelt att vänta så länge.
På Helsingborgs akut är det kaos.
Vi har suttit mellan 5 o 14 timmar där! Enda gången det gick ”snabbt” var när jag hade problem med hjärtat för 2 år sen, då tog det bara 2 timmar innan jag låg i en säng uppkopplad med EKG.
 

carsten

HBK Medlem
Inlägg
974
Kommun
Båstad
HBK-Nr
792
Medlemskap
2024
190406
I går kväll kl 20.00 följde Gittan med sin kompis till akuten Helsingborg,
dom trodde hon fått en blodpropp så det blev att åka i med ambulans.
Gittan ringde från ambulansen när dom var på väg dit.

Jag vaknade kl 8.00 som vanligt, konstaterade att Gittan inte var hemma???
Skickade ett sms och undrade vad som hände och var hon var?
Strax efter ringde Gittan och berättade att hon fortfarande var kvar på akuten efter 12 timmar?
Läkaren hade varit där nu på morgonen, dom hade tagit prover och EKG och svaret får dom om en timme.
Man skall vara frisk för att vara sjuk!:yes:

Jojje
På Hbg akut har det varit kaos i alla tider, måste vara systemfel i skallen på dem som jobbar där...
 

Anders W

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
25924
Medlemskap
2024
En sena i min högra axel som gick av på jobbet och fick vänta i 9 timmar på Södersjukhuset i Stockholm, men de gjorde ingen röntgen förrän 5 månader senare efter mycket tjat och då var det för sent att sy ihop så jag fick sluta att jobba pga dålig vård, Ps jag fick iaf en citodon att sova på Ds
 
F

F.d. 55554

Guest
klockan är nu 12.06, Gittan och hennes kompis har fortfarande inte kommit hem från akuten.

Fick detta sms från Gittan kl 12.42

Nu väntar vi bara på en konsultation till med en annan läkare

Jojje
 
Senast redigerad av en moderator:

Bosse och Gerd

HBK Medlem
Inlägg
1.046
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
12223
Medlemskap
2024
Min hustru Gerd snubblade i en trappa och bröt höger arm för 6 år sedan. Vi tog personbilen och åkte till akuten på sjukhuset i Eskilstuna med ankomst kl. 15.30. Först kl. 23.30 fick vi träffa en läkare...
 

Johan&Marie

HBK Medlem
Inlägg
226
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
25563
Medlemskap
2024
Problemet idag är väl att vi/dom som sitter i väntrummen har ingen aning om hur mycket dom har att göra inne på akuten. Har en dotter som är läkare och har frågat henne om detta ,allt som dom har att göra passerar inte via väntrummet . Färgkodningen avgör hur fort man får hjälp . Han berättat om vissa dagar där men inte hunnit att äta för att man fått in livshotande ärenden .

Trots detta bruka dom flesta få bra hjälp så småningom .
 
D

Deleted member 11118

Guest
Många som åker till akuten har inte där att göra. Men som systemet nu är åker folk dit. Jag har inget att klaga på när jag eller hustrun varit på akuten i Lund, men nästa gång kanske jag klagar
 
F

F.d. 55554

Guest
13.48 kom Gittan hem.
Inga klagomål på personalen, dom gör sitt yttersta för att hinna med.
Sist jag var på akuten var det en nysvensk kvinna som haft problem i 10 dagar utan att söka vårdcentral.
Kom till akuten i stället.

Man skall vara frisk för att vara sjuk.

Jojje
 

kaj.p

HBK Medlem
Inlägg
2.377
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029
Hur sjukvården sköts är faktiskt politik.
Att en nysvensk kvinna tar upp plats på akuten istället för att gå till vårdcentralen känns också politiskt och rasistiskt.
Fel Politikerna/lekmännen sätter o ger förutsättningarna för vad de tror kommer o fungera. Vården sköts av kvalificerad personal som jobbar häcken av sig, men ständigt har dåligt samvete för att de inte räcker till.
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Fel Politikerna/lekmännen sätter o ger förutsättningarna för vad de tror kommer o fungera. Vården sköts av kvalificerad personal som jobbar häcken av sig, men ständigt har dåligt samvete för att de inte räcker till.
Och du har inte funderat på att de medel som politikerna avsätter till vården begränsar verksamheten?
 
Toppen