• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sista minuten för geocachare som mig...

F

F.d. 14324

Guest
Hej, jag har läst en del om nån slags drive för souvenirer för geocachare under augusti månad, dessutom loggade jag en telefonkiosk för ett par veckor sedan och idag fattade jag att jag hade fått en souvenir för att jag tagit en traditionell cache.

Mycket vill ha mer så jag snokade upp att närmaste Earthcache bara ligger en halvmil bort och den är numera loggad och jag fick souveniren "Nature lover" :)

Jag tänkte ta en mystery också medans järnet är varmt, jag har koordinater till en som jag misslyckats med att hitta förut, troligtvis försöker jag klura ut en annan men hjälp vad knepiga de kan vara och vad fort augusti tar slut... :D

mvh jocke
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

Förra året fick man en souvenir varje dag under Augusti, det lyckades jag med, fast det blev lite jagande några gånger.
 
F

F.d. 21911

Guest
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

Sjöberg, du får hojta till om du vill ta någon gemensam tur, tror vi verkar i samma område :)
Vilket nick cachar du som?

själv är jag teamreddog i den världen
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

Hej, jag går under namnet Sjoberg7228, jag kan nog ses som relativ nybörjare på det här och har tagit drygt 50 cacher sen i våras. :)

mvh jocke
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 21911

Guest
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

Välkommen till hobbyn iaf :)

Kan rekommendera facebookgruppen geocaching västerås som innehåller en del matnyttigt.
 

Gisin

HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Töreboda
HBK-Nr
13274
Medlemskap
2024
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

den 12/10 är det earthcachdagen och då får du en souvenir om du loggar en earthcach! Lycka till /Stina:rolleyes:
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

Ja, det datumet har jag koll på och det innebär en tur till Sala silvergruva, jag tänkte kolla upp husbilsplatsen de ordnat samtidigt och det finns någre fler cacher där som jag är sugen på att kolla upp. :)

mvh jocke
 

Iréne och Kjelle

HBK Medlem
Inlägg
521
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
1305
Medlemskap
2024
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

Finns det mer info om ställplatsen vid gruvan? Jag tittade lite på deras hemsida men hittade inget. Runt i Sala finns det ju en massa cachar att logga :)
Ska du Sjöberg dit med H-bilen då?
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

Här i hbk ligger vi före! :D http://www.husbilsklubben.se/forums/posts/470189

Den här platsen blev inlagd som sevärdhet för ett par år sedan, förra året var vi där och då övernattade vi på parkeringen ihop med ett par andra husbilar.
I år har de byggt en ny grusplan med viss service som jag tänkte spana in.

Det lutar åt att det blir en dagstur dit den 12:e och jag är osäker på hur mycket jag kan driva på resten av familjen med geocaching.. men det finns gott om cacher i närheten och en wherigo som vore kul att prova på och en virtuell som ser spännande ut. Det kan nog bli en toppendag.

mvh jocke
 
F

F.d. 28030

Guest
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

Finns en virtuell cache oxå vid Sala silvergruva, dom är ganska ovanliga.
Passa på att ta dom ni passerar, försvinner dom kommer inga nya.
 
F

F.d. 14324

Guest
Sv: Sista minuten för geocachare som mig...

Den virtuella tog i sala tog jag förra året, samtidigt kan man passa på att leta efter "Nya hjulhuset" som bara ligger ett stenkast från husbilsparkeringen, för mig som är en "sporadisk-vid-fint-väder-cachare" var det en riktig luring, som jag minns det så gav jag upp både två och tre gånger innan den helt plötsligt bara fanns där... :D

mvh jocke
 
Toppen