• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

singelmamma med två tonårsdöttrar

F

F.d. 29811

Guest
Jag har stor erfarenhet av att åka husbil, fast mest som passagerare. Nu har jag skaffat oss en liten husbil att ha både till vardags och för längre resor. Jag är nyfiken på om någon av er har åkt som ensam vuxen med barn i Europa. Skulle vilja höra om era erfarenheter då vi funderar på att ta en tur i sommar till Kroatien eller till Rumänien. Eller så blir vi kvar i Sverige - norrland är ju ett outforskat område för oss. :)
 
S

StorDansk

Guest
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Hej Ann-Sofi,
för det svenska alternativet kan jag bara anbefala Vildmarksvägen,
vidsträkt vacker natur, en lättkörd sträcka på 50 mil, mycket fjäll,
mycket vatten i form av sjöar, dånande forsar och vattenfall,
men ändå nära till allt, campa eller ställ dig mitt ute i spenaten.
Du kommer garanterat att få ett och annat "Waaaow" från tjejerna!
Det finns hur mycket som helst om Vildmarksvägen om du Googlar.
Björnen används mycket i reklamen, men får du se nån får du ha en jädrans tur! :)

Trevlig resa i vilket fall!
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Kolla vad döttrarna vill se. Om de gillar städer och nöjen så kanske inte skog och vattenfall är det som får dem att stå ut i en husbil. Eller så gillar de natur och friluftsliv.

En blandning kanske vore bäst. Ibland vet man ju inte att man gillar något förren man utsatts för det.
 
F

F.d. 16930

Guest
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Hej är också singel har en påjk på tio. Ver du när nästa singel träff är.
 
F

F.d. 29811

Guest
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Hej.
Nej, jag har ingen aning. Jag har ännu inte varit på någon träff. Men kanske nästa träff blir den första. :) Kul att det finns fler singlar med husbil och barn.
Vi ses!
 
F

F.d. 25580

Guest
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Jag kjör oftai utlandet, och det er som en annan sa: kolla vad tjejena vil, och åk.
Det versta som kan henda er at det ikke va' nåt kul i alla fall, och då plockar ni fram kartan och hittar et annat mål. För mycket förhandsplanering förstör mer enn det gynnar.
Åk i väg å ha kul!!!
God tur hälsar sveinerik, medlem nr 11931.
 
F

F.d. 29811

Guest
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Vi kom iväg ut i Europa i år också. Rumänien tur och retur :).
Åkte dock inte helt ensamma då mina föräldrar, syster och man fanns i en annan husbil. Men nu vet jag vad jag kan och skulle gärna göra om resan bara jag och barnen. Mer om detta kommer på min hemsida under hösten för den som är intresserad.
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Hej Ann-Sofi

Läser att du har skrivit samma som jag i special intressen på din profil
Öststaterna, får man fråga på vilket sätt? intressant.

Jag själv har bott och studerat i Ryssland ca 2 år,

MVH//Jocko:mcride::mcride:
 

Lenima

HBK Medlem (P)
Inlägg
259
Kommun
Gnesta
HBK-Nr
14541
Medlemskap
2024
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Hej
Tack för titten på din fina hemsida. Vilket enormt jobb du gjort. Nästan så jag blir inspirerad till att göra liknande resor.
 
F

F.d. 29811

Guest
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Tack Lenima!
Jocko, kort sagt så arbetade jag i Rumänien 1990 och fastnade då för landet och fick vänner jag fortfarande har. Jag har rest innan 1990 i alla länder i väst men öst var helt annorlunda. Jag hade gärna rest i Ryssland med husbil och kanske gör jag det en dag.

Bor du i ryssland nu? Vad studerar du?
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: singelmamma med två tonårsdöttrar

Det är en fin hemsida du har gjort. Jag har också en hemsida med lite länkar för fiske och husbilsliv. Däremot har jag inte rest i öststaterna utan mest i Spanien över vintern.
www.fiskecamping. se
 
Toppen