• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Silver mot bakterier m.m.

Status
Stängd för vidare inlägg.

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Silver mot bakterier m.m.

När jag läste insändarna i slutet av artikeln som Jappe länkar till så blev jag bedrövad. Vilka stolliga inlägg! Man kan bli mörkrädd för mindre. Jag funderar på om artikelförfattaren är att lita på, delar han insändarnas åsikter?
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Man blir ju sjuk när man läser i denna tråd och andra trådar om hur man skall göra både det ena och andra o blanda ditten o datten i vattentanken för att vattnet skall hålla sig friskt.vi har alltid använt vattnet i husbilen både hemma och i utlandet utan några preparat bara gjort rent tanken en gång per säsong,då har vi sköljt rent med ättiksvatten. Lär man magen från början så tål den det mesta.
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Jappe, du gör mig besviken. Den i klubben som brukar ha mest intressanta och samhällskritiska kommentarer (som jag inte nödvändigtvis delar, men har stor respekt för), och som i största allmänhet skriver inlägg som roar, använder newsvoice som källmaterial. Newsvoice är alla foliehattar samlade på ett ställe.

Hittar inte ett seriöst spår att silver har några hälsofrämjande effekter, men visst får man tro det. Men newsvoice....

Nåväl, yttrandefriheten är viktig!
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Ett inlägg på nätet:

"Newsvoice är en nyhetssida som drivs av XX. Dess världsbild går ut på att allt som är spännande är sant, särskilt om det talar emot vetenskap och etablissemang."

Finns flera liknande kommentarer om newsvoice på nätet. Man kan så klart hävda att alla försöker tysta dom, men jag är mer benägen att tro att dom är foliehatter, dvs det uttryck som bildades i USA när människor som trodde att aliens skulle hämta upp dom i rymdskepp satte metallfolie runt huvudet för att inte deras hjärnor skulle kunna läsas av.

Newsvoice verkar vilja ta till sig alla typer av "sanningar" som vetenskapen i allmänhet kallar för strunt. Vetenskapen brukar ju ha fel ibland, men kanske inte så ofta som man vill påstå här.

Så därför tycker jag att dom är en dålig källa för att styrka en teori. Oavsett om teorin kan vara rätt eller inte.
 
F

F.d. 55397

Guest
Sv: Silver mot bakterier m.m.

Foliehatt används av vissa för att skydda hjärnan mot den "radiostrålning" som nån (oklart vem, det varierar) använder för att styra våra hjärnor.

Kan även kompletteras med kolodialt silver, (eller bly som nån föreslog tidigare, ger ungefär samma långtidsverkan men kroppen behåller blyet bättre).

Oklart hur man med Marconi mfl teorerier i botten, skall få räckvidd till denna radiostyrning. Olika frekvenser har ju som bekant olika räckvidd. Frekvensvalet påverkar förutom antenner dessutom om "strålningen" skulle stoppas av folien. Det finns även teorier om radioaktivitet, men då lär ju foliehatten utgöra ett än sämre skydd.

Jultomten är oskyldig iaf!
 

Largu

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Motala
HBK-Nr
120
Medlemskap
2024
Nuförtiden, när vissa grupper i samhället monterar ner välfärdssystemen och fler och fler av samhällets grundinstitutioner överlåts till riskkapitalister så tvingas många söka alternativa vägar för att kunna hantera sina sjukdomar utan att bli ruinerade.

Alla vet ju att överförskrivningen av antibiotika skapat och skapar nya resistenta bakteriestammar som kräver speciella läkemedel för behandling. Sjukhusens dåliga hygien skapar också problem; ett exempel är sjukhussjukan. Många får ofta det rådet när man söker vård på vårdcentral eller sjukhus att söka till privatvården eftersom man där kan få en läkartid utan att behöva vänta orimligt länge, o.s.v. o.s.v. Meningen är tydligen att minska samhällets utgifter! Att samtidigt de styrande inför ett "penningstreck" tycks inte bekymra höga vederbörande!

Alla dessa nymodigheter gör att många försöker hitta andra vägar för att hantera sina krämpor. Ett exempel på detta, som jag har stött på, är att gamla metoder för bakteriebekämpning börjar användas igen och där har s.k. kolloidalt silver fått ett kraftigt uppsving på senare tid. Jag har läst på lite om detta undermedel och blivit rätt så nyfiken på om det verkligen fungerar!

Finns det några här som har använt eller använder kolloidalt silver och är beredda att här berätta om sina erfarenheter?

Jappe
Kolloidalt silver som bot mot Corona är bara fejk. Hamburg och bondfångeri. Inget som helst vetenskapligt stöd finns. Bli inte lurad.
 

Olasod

FD HBK Medlem
Inlägg
148
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
29611
Medlemskap
2021
Jag är inte personen att ge medicinska råd, men jag litar mer på mig själv än jag litar på sjukvårdens rekommendationer. Nu inte sagt att jag utför operationer på mig själv, utan jag menar en stor del av den medicinska vården. Vi kan vara glada för antibiotikan och en mängd andra piller som forskningen gett oss, men det finns mediciner som tar mer liv/år än vad alla 1900-talets krig gjorde. Statiner ett praktexempel på hur illa det kan gå när pengar och framgång får styra. Psykofarmaka i en obegränsad mängd versioner dödar miljontals människor varje år genom felmedicinering o.s.v. Vad gäller Silvervatten och Corona så säger jag att ”ingen aning”. Dock användes Kollodialt silver under lång tid innan 1900-talets forskning gjorde sina framsteg. Att då såga bort detta ämne helt från sjukvården kanske inte var vårt bästa beslut. Det används sedan länge inom djur sjukvården med goda resultat, men ingen inom läkemedelsindustrin för människan vill acceptera att det löser problem som inte deras ”nyuppfunna” läkemedel gör. Överlag är jag skeptisk mot allt som styrs av pengar och på den punkten finns mycket att sortera bort från apotekens hyllor. Däribland ovan nämnda statiner och 90% av all psykofarmaka.
CHEERS :mcride:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen