• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SHL

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: SHL

Spelar Brynäs som dom gjorde igår 6-2 mot FBK då kan det räcka hela vägen.

Nygren är duktig men åka baklänges kan han inte
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Vilken haltande tabell det är i år, Rögle och Djurgården har bara spelat 29 matcher medan Frölunda och Färjestad redan har spelat 32. Inbillade mig att ett sådant haltande spelschema bara drabbade de lägre serierna.

Hoppas att det hinner jämna ut sig innan slutskedet i serien i alla fall så att åtminstone sista omgången kan spelas samtidigt.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Smålandsderby ikväll. Efter Bailens premiär mot Skellefteå är förväntningarna höga :)
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Växjö kommer Pelle, de ska bara hitta ut ur de djupa dalarna som de spelmässigt besöker ibland..;)

Ta i trä, men nu verkar det ju faktiskt som att de skärpt till sig ;)
Tio raka segrar och Frölundas "ointagliga" ledning är uppkäkad. Lakers som serieledare trodde man inte att man skulle få se i år, ser bra ut.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Det är alltid smått oroligt efter ett längre uppehåll att veta var Lakers står någonstans, men det blev en underhållande tillställning mot SAIK igår som kunde ha slutat hur som helst. Svårt att inte bli imponerad av Lindström, han var matchens gigant (assisterade t o m Everberg ;) ). Lär bli en ny tuff och sevärd matchserie om de möts i slutspelet i år igen.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Härligt att äntligen få en seger mot Luleå efter tre raka förluster, även om den satt långt inne :)
Inte minst med tanke på en just nu förväntad kvartsfinal mot just detta för Lakers så svårslagna Luleå. Detta slutspel känns som det mest svårtippade på många år.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Trots att Växjö förlorade mot Pehr Claesson igen igår så blev seriesegern i praktiken bärgad, för första gången! Ytterligare en punkt avbockad i Lakers bucketlist. :)

Ovanlig tät tabell i år, kan inte minnas när så många matcher i sista omgången betyder placeringar, det är väl egentligen bara Växjö-Malmö-matchen som inte påverkar någonting i sista omgången. Slutspelet känns ännu mer ovisst i år, många lag som går bra. HV känns starka och blir nog en tuff nöt. Och Mora-Leksand, vilken uppgörelse det lär bli!
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Som Växjö-anhängare vet i tusan om det är så roligt efter kvällens förlust. Att tappa en 3-0 ledning på några minuter, se hur rädda spelarna blev att förlora, se hökarnas segervittring, känna denna konstiga känsla som säger att Växjö åker ut redan i kvarten.. Vet inte om det är roligt..
 
F

F.d. 32985

Guest
Sv: SHL

Då tar Växjö Lakers semester efter en förlust igår. :mad:
Malmö har i stort sett varit bättre under hela kvartsfinalserien, tog ut Växjö på ett smart sätt. Visst Växjö hade sina starka delar under korta sekvenser som också gjorde att man vann vissa matcher men sett över hela matchserien så är det bara att gratulera Malmö.

Sista sekunderna igår var lite oturliga men dock inte där som Växjö faller. Men tycker det är väldigt konstigt att fyra domare inte kommer ihåg regeln om flyttad målbur. Å andra sidan ska nog Växjö vara tacksamma som inte fick straff emot sig under matchen då Växjöspelaren slog av klubban på en fri Malmöspelare.
Men som sagt, Malmö vinner rättvist och det bevisar också hur öppen årets serie var iår.
 

MatsJ

FD HBK Medlem
Inlägg
1.512
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021
Sv: SHL

Suck, känns som det här var mitt fel...

Jag svek Lakers genom att även spela på Malmö som slutsegrare innan säsongen startade då oddset för Malmö var höga 50 gånger pengarna: Med både Noah, Rakshani, Alsenfelt mfl gamla Lakers-idoler i laget så var det svårt att låta bli med det oddset. Kändes som ett långskott då och kunde inte föreställa mig att Växjö och Malmö skulle mötas i kvarten, och framförallt inte att Malmö skulle slå ut Lakers. Nåväl, Malmö var riktigt bra i dessa matcher, blir spännande att se om de bränt krutet eller spelar lika bra mot HV71 och kan rubba laget som var formstarkast på slutet i serien och även är det i slutspelet. Känns lite surt att hålla på Malmö i resten av slutspelet efter att de slagit ut Lakers, men Welch och Rakshani har alltid en plats i mitt hjärta.
 
Toppen