• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SBM Väghjälp -Husbil

goran19545

FD HBK Medlem
Inlägg
15
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14566
Medlemskap
2022
Hej
Någon som har erfarenhet av ovanstående försäkring, får gåshud när jag läser att bolaget ingår i mysafety-koncernen, det tredje mest anmälda företaget hos allmänna reklamationsnämnden
 

BengtL

HBK Medlem
Inlägg
105
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
10016
Medlemskap
2024
Sv: SBM Väghjälp -Husbil

Jag fick deras erbjudande i posten för ett tag sedan eftersom jag bytt bil. När jag läste det finstilta på baksidan så står det att den bara gäller personbilar!? I en av paragraferna räknar man upp alla fordonstyper som är undantagna dvs ej möjliga att försäkra och där är även husbil med.
När jag ringde upp och frågade om dom verkligen kunde försäkra min bil fick jag först ett självsäkert svar att det inte var något problem, men när jag då förklarade att det rörde sig om en personbil klass2 så blev den unga damen osäker.
Jag tackade för mig och erbjöd mig att föra denna information vidare till andra husbilsägare som eventuellt fått deras falska erbjudande. Vet inte om hon uppskattade det så mycket, svaret uteblev...

För min del är det glasklart, SBM är en lurendrejarfirma!
/Bengt

PS. Läs alltid det finstilta även om det är tråkigt.
 
F

F.d. 56455

Guest
Sv: SBM Väghjälp -Husbil

Har också fått ett sådant erbjudande, som jag betalade 479 kr för 1 år. Den finstilta texten fanns med på erbjudandet och jag såg inget konstigt i den texten. I stort var det samma som i den försäkring som OK/Q8 erbjuder.
Dessutom bjuder de på en Vård & Krishjälp med olycksfallsförsäkring vid trafikolycka under 3 månader.
Att den var avsedd för husbil var helt klart från början: SBM Väghjälp Husbil samt mitt reg. nr.

Om de sedan håller vad de utlovar återstår att se men det bästa är ju att jag inte behöver använda försäkringen - alltså att inget händer överhuvudtaget.
Så 479 kr för 1 år överlever jag:yes:
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Sv: SBM Väghjälp -Husbil

Vi har en SBM försäkring och har använt den två gånger.Senast på färjeläget i Puttgarden när husbilen vägrade starta:mad:.Mycket bra och snabb service,dom ringde efter vi fått assistans och frågade om allt var bra:).Vår bil Fiat 5000kg. Anders
 

Per & Carina

HBP Admin
Inlägg
1.765
Kommun
Örebro
HBK-Nr
10712
Medlemskap
2024
Sv: SBM Väghjälp -Husbil

Fick erbjudande för ett par år sedan av 3 olika assistansfirmor som skickat till mig med mitt registreringsnummer. Kollade noggrant i det finstilta och 2 av dem gällde bara fordon upp till 3,5 ton och min väger 5,3 ton. Undrar vad som hänt om man betalat in och något hänt med husbilen. Har tillägget assistans på min HBK Folksam-försäkring. Har hittills inte behövt använda den.
 
F

F.d. 55511

Guest
Sv: SBM Väghjälp -Husbil

Jag har haft SBM i flera år till min husbil 5000kg och har behövt hjälp 2ggr. dom ställer upp på ett utmärkt sätt, jag har fått hjälp inom ett par timmar och dom ringer efteråt och kollar att allt har gått bra. Utmärkt tycker jag.
 
Toppen