• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sökes: Gammal husbilsräv, gärna en "Full time"-boende

UffeF

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21685
Medlemskap
2024
Hej alla,
Du som haft husbil länge och kanske bor i den "full time" har du lust att tillbringa några timmar med mig och förmedla lite av den kunskap du sitter på?

Jag är 57 år gammal och har börjat planera för ett liv boende i husbil. Det är en gammal dröm jag haft men jag har insett att det räcker inte att drömma utan det krävs lite handling också. Min plan är att till nästa vår sälja min bostad men redan nu kommer jag att börja göra av med bohag. När jag sålt bostadsrätten kommer jag att flytta in i min ej vinterbonade husvagn för att spara pengar och bo där så långt in på hösten jag klarar. Då bör jag med hjälp av sparade pengar och ett lån kunna köpa mig en husbil som fungerar för åretrunt-boende. Därefter kommer jag att bo i husbilen, fortsätta jobba och betala av lånet. När lånet är betalt kommer jag inte att ha mycket utgifter och frågan är då hur mycket och hur länge jag måste jobba vidare?

Jag har som sagt husvagn som jag kuskar runt med på ledig tid och är van vid att bo trångt och minimalistiskt och jag trivs mycket bra med det. Men husbil är nytt för mig och jag har mängder med frågor kring både fordon och att bo permanent i ett. Därför undrar jag om du har tid med mig några timmar för att ge mig tips? Jag bor i Helsingborg men kör gärna ett antal mil för att i lugn och ro sitta ner och lapa kunskap.

Svara gärna med ett pm.
 

UffeF

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21685
Medlemskap
2024
Sv: Sökes: Gammal husbilsräv, gärna en "Full time"-boende

Tack Gittan & Jojje för en trevlig pratstund. Jag fick svar på många frågor och tanden blev ytterligare blodad :) Jag hör av mig igen.
 

UffeF

HBK Medlem
Inlägg
4
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
21685
Medlemskap
2024
Sv: Sökes: Gammal husbilsräv, gärna en "Full time"-boende

Idag har jag träffat en plåtisboende. Pialinn här på forumet som är hemma i Sverige på besök. Vad säger man om en kvinna som de senaste 10 åren bott på heltid i en Knaus plåtis. Respekt :music-icon: Tusen tack för ett mycket trevligt och givande samtal.

Nu har jag träffat ett par som bor på heltid i en halvintegrerad och en kvinna på heltid i en plåtis. Finns det fler som jag får besöka, inspireras av och lära mig av?
 
Toppen