• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Rowan Ranger alt. Fransk-importerad kyckling

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Nu är jag verkligen trött, missnöjd och t.o.m. arg på våra kycklingproducenter. Snart dags för gnälltråden! På 70-talet fick vi kyckling som smakade och luktade fisk! På 80-talet blev det lite bättre för att sedan sjunka både i priset och kvalitén.

Köpte igår 2 paket fantastiskt fina (ögonmått) kycklingklubbor och såg verkligen fram emot en god måltid. Brynte först klubborna i stekpannan för att få gyllenbrun färg och sedan flyttade allt till ugnen för att få klubborna genomstekta. Skinnet blev krispigt och hade fantastiskt fin färg! Men när jag fortsatte in till själva köttet, då behövdes ingen kniv, det fanns ingen spänst eller tuggmotstånd alls. Köttet föll bokstavligen samman utan en enda muskeltråd. Påminde starkt om barnmat på burk som jag köpte till mina barn en gång i tiden...

Det bästa hittills i kycklingvägen var den Fransk-importerade kyckling som kan vara svår att hitta i handeln (oftast fryst i enstaka saluhallar). I Frankrike kostar den ca 10-12€/kg vilket är värt varje ¢ (cent).

Nu kommer frågan: har någon testat Rowan Ranger? Den ska visst finnas här hemma, men var köper man den om man inte ska flyga till Skåne landet?

kyckling.png
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Rowan Ranger alt. Fransk-importerad kyckling

Köp REKO-kyckling.
Fantastiskt goda. Kostar en slant men är kvalitet.
Brukar finnas på Ica och Coop .
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Rowan Ranger alt. Fransk-importerad kyckling

Tack gundj, låter lovande! Betalar gärna vad än det kostar bara det ÄR kyckling!
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Rowan Ranger alt. Fransk-importerad kyckling

Det är den enda kyckling vi köper.
Hel kyckling med kryddor i lergryta. Det blir inte godare.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Rowan Ranger alt. Fransk-importerad kyckling

Vi har tyvärr ingen lergryta i husbilen pga viktnedskärningar, men en aluminiumform fylld med "godis" i en grill med lock borde duga lika bra.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.171
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Rowan Ranger alt. Fransk-importerad kyckling

Nu står REKO på bordet varje gång det är dags för "fredag's kyckling". REKO kycklingdelar kan kosta från 200:- och uppåt vilket inte är något problem för vi bara är två i hushållet. Ska vi bjuda grannar, ja, då blir det billigare att ta Gyllene Prag (i Göteborg) eller någon annan trevlig "normal-pris" innekrog.

Igår passerade vi Halmstad i samband med dieselvärmare-problem och Bengt i Örkeljunga diagnosbesök, och snappade upp äkta Svensk "ute"-majs-kyckling levererad av Kronfågel. Kilopris var 2 tior lägre än REKO, men fortfarande EKO kyckling med väldigt fin färg (á-la Beatles Yelow submarine)

Det är varken "fredag" eller REKO på menyn denna gången och snart får vi veta resultatet med Kronfågels flaggskepp.

testkyckling.jpg
 
Toppen