• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ringenäs golfklubb Sveriges dyraste ställplats?

trannel

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
Skellefteå
HBK-Nr
2401
Medlemskap
2024
Vid vårt besök var banan och bemötandet av personal och restaurang mkt bra. Priset för husbil -eller husvagnsuppställning, med el var 300:- , och vid lösen av greenfee avräknades 150:-. Tar man 150:- bör ställplatsen ligga relativt nära servicebyggnad, och inte som i det här fallet minst 200 meter från. Vidare bör sopkärl, samt möjlighet att fylla på färskvatten finnas. Detta måste vara Sveriges dyraste campingplats utan service? Detta som tillägg till Lars fina arbete.
 

BM&ROLF

HBK Medlem
Inlägg
7
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
3743
Medlemskap
2024
Sv: Ringenäs golfklubb Sveriges dyraste ställplats?

Hej.
Ja det är för mycket. Samma summa 150 kr tog man även på Forsbacka GK, utanför Åmål när vi var där senast 2009 sedan dess har vi inte varit där.
mvh
Rolf
 
G

Göran & Carola

Guest
Sv: Ringenäs golfklubb Sveriges dyraste ställplats?

Kan vi samla prisuppgifter från alla golfbanor i den befintliga tråden
http://www.husbilsklubben.se/forums/t30491/
så blir de lättare att hitta.

Vi kan kanske hjälpas åt att komplettera den befintliga excel-filen med priser också?
 

V-backen

FD HBK Medlem
Inlägg
1.880
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021
Sv: Ringenäs golfklubb Sveriges dyraste ställplats?

Ja, gör ett inlägg i tråden http://www.husbilsklubben.se/forums/t30491/ med uppgift om vad det kostar utöver greenfee på de olika golfbanorna. Även andra synpunkter är värdefulla. Då är det lätt för mig när jag inför 2011 ska revidera förteckningen över golfbanor som välkomnar oss golfande husbilsturister.

Det finns faktiskt riktigt billiga alternativ som jämförelse till Ringenäs GK.
Vinbergs GK utanför Falkenberg har 24 elplatser på gräs, precis intill golfbanan. Där är det gratis att stå för oss inom HBK i samband med golfspel.
V-backen :wink:
 
F

F.d. 10984

Guest
Sv: Ringenäs golfklubb Sveriges dyraste ställplats?

Araslöv för 250 plus el är också i överkant
 
Toppen