• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Resa till Atlantehavsveijen Kårvåg, val av rutt

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
norge1.PNG Hejsan!

Vi tänker besöka Norge i år igen och bla besöka Atlantehavsveijen och undrar om ni har förslag på rutt med utgång från Örebro. Vi har tidigare åkt över Lillehammer och gudbrandsdalen och det var vackert.

Enligt google maps så finns det två alternativa vägar, någon som har erfarenhet av dessa?


Ha en trevlig dag..

//Jonas & Cina

Gen2M6J
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Var och en har ju sina värderingar... E136 är vacker och sevärd från Dombås och västerut, men själv skulle jag ta av vid Otta och välja väg 15 / väg 63 och åka över Geiranger, vidare valfritt Trollstigen alt Ålesund. Egentligen skulle man kunna snurra runt i dom här trakterna hur länge som helst, om vädret är bra.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
En kan og benytte E16 til Lærdal og RV5 nordover - noen betalveier, men ikke ille. Avhengig av tid på året kan en og ta Sognefjellsveien over til Geiranger fra Indre Sogn. Natur overload :D
 
Toppen