Regeringsförklaringen

Tråd startad i 'Miljötips för Husbilen' av viggoboy, 21 Januari 2019.

1. JanneB

JanneB HBK Medlem

Kommun:
    Knivsta
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    20110
    Tyvärr finns det en hel del orostecken på forskningshimmlen. Även Inom medicin (där pga etiska grunder skulle man aldrig tänka sig acceptera studier med tvivelaktiga upplägg, genomförande och resultat) uppdagades på senare tid en del oseriös forskning, t o m efterhand justerade resultat, otillräckliga statistiska metoder, eller ren fusk. Listan med några sådana publicerade artiklar om detta problem kan jag skicka till intresserade. Alla känner ju till så kallade Macchiarini skandalen på Karolinska Institutet.

Bestliner, Zero, Burstner T610 och 1 annan gillar detta.
  2. JanneB

JanneB HBK Medlem

Kommun:
    Knivsta
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    20110
    Det är synd att man i all forskning inte kan använda sig av 5 sigma significance som i partikel fysik experiment.

3. Ericsson c52

Ericsson c52 HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    14769
    ja alt ä bara fejk för att dom storhetsvansinniga ska få in sina dollar det fattar ju vem som helst

Bestliner gillar detta.
  4. strangers hymer

strangers hymer HBK Medlem

Kommun:
    Stockholm
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15101
    jepp efter mycke snack och risk att bli borttagen för att mitt inlägg inte är ett inlägg VI ÄR LURADE

75NyFas, Burstner T610 och Roffe Pilote gillar detta.
  5. Montreal

Montreal HBK Medlem

Kommun:
    Alingsås
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    707
    Man kanske bör notera att Wikipedia är långtifrån opartiskt, det innehåller massor av åsikter, beroende på vem som har skrivit det som står där.

Olle&Lena, Esbjörn, Bestliner och 7 andra gillar detta.
  6. Leffe S

Leffe S HBK Medlem

Kommun:
    Solna
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    15474
    Ja måste nog påstå att jag är lite kluven när det gäller detta med miljöklimatet..är detta århundras bluff ??
    Kuwait kriget härjade för ett antal år sedan, var det 92 st oljekällor som i 8 månader brand med en otrolig mängd olja som brand opp. Man gjorde då mätningar i atmosfären..hör å häpnad de var inte ens mätbart.
    Al Goer var i Sverige och föreläste om kommande miljöklimatet. Jag lyssnade på han ..Han berättade att havsytan kommer att stiga 6 till 8 meter. Jag frågande han efter föreläsningen " Tidsperioden för detta, och vad han har fått detta påstående från " Han tittade bara på mej, och gick vidare. Men bra betalt fick han 650.000:- för en timme och 15 minuter. Flyger dessutom privatplan.
    Senaste tiden propaganda och den massmediala pumpade in miljöproblemet hos svenska medborgare, är ganska så omfattane..ät smart..kör smart..flyg mindre..köp miljövänliga kläder mm.
    En sak som smakar illa i munnen...är att den unga tjejen ( jag nämner inte namnet här ..Ni vet nog ända)
    Att man knuffar fram en ung tjej på 16 år som har diagnosen Aspergers syndrom ( läs om diagnosen så förstår ni vad jag menar) på arenan för att på detta sätt uppmärksam miljöproblemet. ( jag har inga problem med att ungdomarna uppmärksammar miljön) men hur långt kan man gå ??
    Dom som ska kritisk granska miljöforskarnas resultat måste få mera pengar och får resurser för detta ,bli mycket tuffare i denna granskning.
    Undra om en ny diagnos är i antogande " miljöångest " ??
    Leffe S

Senast ändrad: 26 Januari 2019
  7. Wizard

Wizard HBK Medlem

Kommun:
    Mark
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    5342
  8. Juhani & Leila

Juhani & Leila HBK Medlem

Kommun:
    Storfors
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    10084
    Många kloka ord om klimatet sägs i denna intervju

Per & Leena, Burstner T610 och WillyPe gillar detta.
  9. Juhani & Leila

Juhani & Leila HBK Medlem

Kommun:
    Storfors
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    10084
    Och en annan med kritiska åsikter om saken

Per & Leena, Burstner T610 och WillyPe gillar detta.

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.