• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Ställplatsen Ramsvik 1 enl. HBK ställplatslista öppnar åter till påsk. Det kommer att finnas 30-40 el platser. Det här även byggts ett servicehus med toaletter o dusch, i byggnaden inrymms även ett cafe', om detta hinner bli klart till påsk vet jag inte, övrig service som toatömning och gråvattentömning är också oklart.
Koordinater. GPS: N58 18 49.2 E11 23 47.0
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Egentligen borde benämningen på ställplatsen vara just Basteviksholmarna och Ramsvik möjligen inom parantes. Vägvisningen mot Ramsvik skall man inte följa! Det är skyltningen mot Basteviksholmarna som gäller och då helst från avtagsvägen mot Scanraff. Den vägen är bättre lämpad för husbilar än avtagsvägen mot Skalhamn och Lyse kyrka.
Jag tänkte lägga in en vägbeskrivning när vi kommer hem men eftersom ställplatsen kom upp så vill jag framföra mina synpunkter nu.
Hälsar Thomas Eriksson från Costa Blanca!
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Detta är ju positivt. Kan detta innebära att man inte kommer att få stå som förut efter vattnet på vägen ut & bakom industribyggnaden vid bryggan?

Bennie
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Detta är ju positivt. Kan detta innebära att man inte kommer att få stå som förut efter vattnet på vägen ut & bakom industribyggnaden vid bryggan?

Bennie

Hej,
Risken/Chansen att det stundtals, även utan marknadsföring, blir fullt på ställplatsen under sommaren gör ju din fråga än mer berättigad ...
Thomas
 

Heddelin

HBK Medlem
Inlägg
177
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
4601
Medlemskap
2024
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Har hört att Preem har köpt hela udden runt industribyggnaden, vilket kommer att innebära avspärrning.
 
Inlägg
137
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
6701
Medlemskap
2024
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Tråkig ton i ditt svar, har kanske ingen GPS och kan lägga in kordinaterna ,vet man inte var det ligger så är det inte lätt att kolla i ställplatslistan .
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Vi var på platsen idag och kan konstatera att inte mycket hänt sedan sommaren 2016. Kanske servicebyggnaden avancerat lite. 2.10-bommen var öppen idag, men...
Hoppas att ställplatsen vetkligen kommer igång nu. En jättefin plats i en riktigt fin miljö =Bohusläns skärgård.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Visst är det positivt att det finns vilja att anordna platser för oss HB-åkare. Risken är väl bara att det går överstyr med prissättningen som tenderar att tangera campingpriserna. För egen del är jag inte i behov av el., vatten avlopp eftersom detta är väl tilltaget i HB'n. Vi köpte ju Hb bara för att kunna åka runt & stanna en natt här & där. Likaså söker vi gärna lugnet & ensamheten i den mån det går. Att stå inknôkad mellan andra HB'ar är liksom inte vår melodi även om vi gjort det någon gång. Vi har varit på den här platsen några gånger men då stått bakom industrin vid bryggan eller på fastlandet. Hur som helst så gläds jag åt att det i alla fall är någon som tänker på oss & anordnar något som vi kan utnyttja om vi vill.

Bennie
 

Ingrid & Thomas

HBK Medlem
Inlägg
397
Kommun
Borås
HBK-Nr
4340
Medlemskap
2024
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Tråkig ton i ditt svar, har kanske ingen GPS och kan lägga in kordinaterna ,vet man inte var det ligger så är det inte lätt att kolla i ställplatslistan .

Hej!

Basteviksholmarna ligger söder om Skalhamn i Lysekils kommun. Klicka på kartan.

MVH/Thomas Eriksson
 

Bilagor

  • Basteviksholmarna.jpg
    Basteviksholmarna.jpg
    358,9 KB · Visningar: 205

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Tråkig ton i ditt svar, har kanske ingen GPS och kan lägga in kordinaterna ,vet man inte var det ligger så är det inte lätt att kolla i ställplatslistan .

Om du gör så här:Kopiera koordinaten i inlägget. Klistra in det i sökmotorn & du får fram det på kartan. HBK's ställplatslista hittar du till höger på förstasidan (Sverige i blå/gult) klicka på Lysekil & scrolla ner tills du kommer till Ramsvik 1 & 2.

Lycka till

Bennie
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Vi var på platsen idag och kan konstatera att inte mycket hänt sedan sommaren 2016. Kanske servicebyggnaden avancerat lite. 2.10-bommen var öppen idag, men...
Hoppas att ställplatsen vetkligen kommer igång nu. En jättefin plats i en riktigt fin miljö =Bohusläns skärgård.

När jag besökte platsen för en dryg vecka sedan var restaurangen nästan klar, sanitetsutrymmena likaså. Man arbetade som bäst med trädäcket runt byggnaden. Jag tror säkert att arbetena kommer att färdigställas till påsk om det är avsikten.
 

Bosse

FD HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Uddevalla
HBK-Nr
70
Medlemskap
2021
Sv: Ramsvik 1(Basteviksholmarna)

Denna text finns idag på facebook, på Lysekils marina som har ställplatsen på Basteviksholmarna.

Glad Påsk önskar Bosse

Är du husbilsägare?

Då har vi glada nyheter till dig! Vi kommer från och med i vår erbjuda parkering med havsutsikt (!) för 37 husbilar. Vi räknar med att köra igång inom ett par veckor. Mer info kommer.

I påsk kör vi lite smygpremiär! Området är öppet och du kan gratis pröva våra platser! Välkommen att parkera din husbil vid någon av elstolparna på grusplanen. Tänk bara på att hålla ett säkert avstånd till grannen (4m) Våra hamnvärdar kommer förbi en gång per dygn och tittar till er om det skulle vara något ni undrar över.

Ha en riktigt glad påsk!
 
Toppen