• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pyrex

F

F.d. 15719

Guest
Sv: Pyrex

Pyrex ett registrerat varumärke vars glasprodukter finns över hela världen och idag beräknas 75 procent av alla hushåll i USA ha Pyrexprodukter i sitt kök. Fördelen med Pyrexprodukter är att de är lätta att rengöra, du kan både laga maten och servera ur samma form och de är hållbara. Dessutom kan Pyrex produkter förvaras i både kyl och frys. Idag består Pyrex sortiment av mat- och bakformar, förvaringskärl och non-stick formar.

/elisabeth
 

RiRos

HBK Medlem
Inlägg
188
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
1793
Medlemskap
2024
Sv: Pyrex

Pyrex gåratt frysa in i och att ta från frys till varm ugn, men Pyrex rekomenderar inte at göra så. Enligt deras hemsida.
Jag hade nog tinat upp först och sen ställt in i ugn. Pyrex.com där kan man läsa lite om det .
God Jul
 
Senast ändrad:

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Pyrex

Ja nu har jag fryst in en jansson hade inget annat hemma.
Jag tinar nog den innan för säkerhets skull.Ha det bra. o tack/susanne
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.673
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Pyrex

Kanske det funkar ,om du ställer in formen när ugnen inte är varm.Sedan sätter på ugnen.Då kan ju lilla Pyrex inte få någon värmechock.
OBS! skrev kanske,vet inte.:swoon::spinny:
Lycka till Hasse
 
Senast ändrad:
F

F.d. 15719

Guest
Sv: Pyrex

He he minns när jag var barnflicka på landet utanför Flen för hundra år sedan.

Den glasklara formen som jag gjorde middag i var inte Pyrex!!! Den exploderade i princip i ugnen!! Jag fick ringa frun i huset och be henne lösa middagsfrågan på nåt annat sätt.

Barnen mättade jag med pannkakor så dom tog ingen skada av fadäsen.

Undrar hur Susanne får plats med en hel Pyrexform Janzon i sin frys - i min är det fullt, jag måste frysa in köttbullarna en och en - typ.

/elisabeth :wink:
 
Toppen