• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pris på montera Solpanel med regulator

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Fick ett pris på att montera solpanel på 120 w med regulator i Tyskland 1700 euro.
Tyckte det var väldigt dyrt eller har jag fel?
Har googlat men hittar inga pris på montering med solpaneler i sverige, nån som köpt den tjänsten senaste halvåret?
Vad gick det på?
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.066
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
De vikbara panelerna har en typ av regulator på baksidan, för usb laddning mm, men sen finns det ett uttag som är direkt från panelen och är helt oreglerad. Alla fasta paneler på taket är parallell kopplad, den vikbara blir ju också parallell kopplad, fast precis innan regulatorn, jag testade idag att koppla så och det fungerade perfekt, så jag ser ingen anledning att ha en till regulator för den vikbara (laddade i dag med 1.33kw):)...
Men jag kan ju ha fel då jag är ingen expert.:eek:;)
Vill också förtydliga att jag har 3x100W på taket som är elektrisk vinklingsbara upp till 45◦ mot solen
Sen har jag en 160W som är fast på taket
Den vikbara 100W används bara under vintern och sättes fast på sidan av H-bilen när solen står lågt.
Alla paneler är flexibla och typ mono.
 
F

F.d. 57945

Guest
Nu blir jag ju ännu mer nyfiken nu vill jag se bilder på detta speciellt de elektriskt vinklingsbara. Den vikbara är det en flexibel du menar eller är den vikbar?
 
Toppen