• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Prakto vs ALUgas

F

F.d. 50277

Guest
Tja. Vi ska montera en LPG flaska i husbilen och har nu googlat runt en del på nätet och på forumet och sett att det är antingen Prakto eller Alugas som gäller. Finns det nån större skillnad på dessa två rent prestanda/säkerhetsmässigt/kvalitet/livslängd? Eller finns det nått annat argument till att välja alugas framför Prakto som är nästan hälften av kostaden mot ALUgas?
 
J

Jarn

Guest
Praktoflaskan har haft en del kvalitetsproblem.
Själv fick jag bytt ut min mot en Alu gas då det automatiska fyllstoppet i Praktoflaskan inte fungerade, så jag hade flytande gasol ut från flaskan....

Sorry, jag måste rätta mig själv, det var en Witkamp flaska som jag hade och inget annat och de hade problem.
Blev lite förvirrad av den gröna färgen.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Både Betamax och VHS är videostandarder. Tråden ligger under ämneskategorin Gasolförsörjning och det är därför ganska troligt att både Alugas och Prakto handlar om tankflaskor för gasol från dessa leverantörer. Hur kom tråden in på videoformat?
 

Ingrid o Pålle

HBK Medlem
Inlägg
6.574
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
3493
Medlemskap
2024
Både Betamax och VHS är videostandarder. Tråden ligger under ämneskategorin Gasolförsörjning och det är därför ganska troligt att både Alugas och Prakto handlar om tankflaskor för gasol från dessa leverantörer. Hur kom tråden in på videoformat?

Ville bara belysa att av två konkurrerande system brukar det ena (ofta av någon oförklarlig anledning) vinna över det andra.

I värmen kanske det inte är så lätt att förstå symboliken...

Pålle
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.044
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
70mm, om du inte väljer den fyrkantiga varianten med plastlucka över då blir det mindre hål.

gff-2041-ef57fdcf.jpg
gff-2711-a79a22aa.jpg
 
Toppen