• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plåtisägare! Som satt regnlist över skjutdörrsöppningen!

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Har man markis (invevad), så rinner vattnet ut över passagerardörren. På vissa får man komplettera skarven mellan maskis/plåt med en tätande remsa

Min markis håller tätt mot väggen o jag har inte problem m pass.dörren utan med skjutdörren. Min plåtis är smalare på väggen upptill än bodelen längre ner, iom det droppar det in.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
TACK för alla tips så här långt! :)
Nu har jag chansat o beställt denna
PLAST-REGNRÄNNA, 1,5M SJÄ
Ser ut som den ska sitta precis på väggkanten, så jag får se om den passar.

Är det nån som har ett bättre tips tar jag gärna emot det. Måste vara svart dock.
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Alla Adria plåtisar har listen som original.
Ja det borde alla plåtisar ha. Det borde tillverkarna ha fattat kan man tycka.
Men det var det enda som "fattades" på min VanTourer där den stod fix o färdig och jag kunde bocka av alla punkter på min "måste ha" lista, där det viktigaste var <6m m breda(94cm) långbäddar, 120lit tank, kompressorkylskåp, automat o dieselvärme o bra inbytespris för min gamla HB bara för att nämna en del :)
 

KawaMal

HBK Medlem
Inlägg
992
Kommun
Älvkarleby
HBK-Nr
1474
Medlemskap
2024
Jag såg en snygg sådan ränna standardmonterad på en Westfalia, med inbyggd belysning dessutom. frankana.de har något liknande, finns i några olika kulörer. Sök på "regenrinne"
 
Toppen