• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pictures and videos - from my drones

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Googles är kul, har DJI' Googles till min Air och det blir ytterligare en dimension i det hela. För video eller foto använder jag dem i te i regel, men om man just vill få flygkänsla ur ett cockpitperspektiv eller bara för att flyga och kolla på något är det rintigt fränt.

Ursäkta för att vi kapar din bildtråd med prylsnack :D

Helt ok
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Kapar den tråd igen, vart ställer man in gimbalens sensitivitet, nu när jag ska justera den när den är i luften så blir det ryckigt!
 
F

F.d. 22252

Guest
I Dji go4 app så finns det en undermeny där du kan ställa hur fort gimbalen ska gå det är ett värde 0-100 jag ställde 20 men det kan lätt vara mindre.
Lite svårt att hitta för menyn visar att det handlar om kalibrering av spakarna, kan vara ide att minska hastigheten på rotation på vänsterspaken eftersom panorering gärna blir ryckig. Finns ju ett tripod läge om man vill flyga långsamt och stabilt men då klarar den knappt någon vind, har du varning för att krocka Obstacles på så begränsar du hastigheten och blåser det och du inte behöver den på så kan du slå av den. Då blir den snabbare och du kan klara lite mer vind kommer man upp en bit är vindhastigheten oftast dubbel. Hade problem att jag fick varning om dålig signal vid 80m höjd. Lade in FCCmode genom att använda fake gps och sedan var jag uppe på 150 meter utan problem, det blir bra mycket säkrare att flyga så.
Ett problem när man manövrerar kameran är att man lätt kommer åt video knappen och stänger av videon inget roligt alls när det bara finns några sekunder från starten på videon, sist ramlade glasögonen ner på mobilen och naturligtvis så försvann bilden och högt uppe var jag också över vatten lyckades få tillbaka bilden men då hade ju videon stängt av utan att spara.
Du frågade om kabel till sändaren har ju android och den sista uppdateringen gör en kabel onödig problemen skall vara fixade, bredvid minneskortet på sparken finns det en usb kontakt pluggar man in den dyker minneskortet upp som ett usb minne så man slipper plocka med minneskortet, men jag tror sparken måste vara igång och den tar ju rätt mycket batteri även om den inte flyger. Det knepiga är att du kan ladda batteriet till sparken via samma 5 volts usb kontakt batteriet är ju 11,4 volt så tydligen sitter det en spänningsomvandlare inne i sparken men det tar flera timmar och den drar ju ganska mycket ström den vägen ska ju ge ca 3ggr så mycket ström som batteriet har på 11,4 volt. Så har man med ett stort powerpack när man är ute kan man fylla på lite.
 
Senast redigerad av en moderator:

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Tack ska kolla detta, fick just problem igår på 70 meter höjd, jätte ryckig bild och inte alls lätt att styra sparken!
 

BoBil333

FD HBK Medlem
Inlägg
517
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
6751
Medlemskap
2023
Loftahammar, Bjursunds camping, hyggligt geografiskt läge med egen badplats, men många platser sluttar väldigt mycket, dessutom väldigt dåligt internet på området, ej bra för mig som streamar all tv. Och för mig som gillar centrumnära ställplatser, så var det lite för långt ute i bushen . Men en liten film blev det i alla fall...


 
Toppen