• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

PHANTOM - Den flygande kameran

F

F.d. 22252

Guest
Spark verkar ju filma nästan lika bra som Mavic, just nu verkar det som den största skillnaden är räckvidden.
Från att ha varit 0,5Watt har man strypt den till 0,05 Watt i EU .
så från att ha samma räckvidd som Mavic har man bara ett par hundra meter säker kontakt. Man ska inte behöva ha någon internetförbindelse för att flyga fast appen gärna vill ha kontakt hela tiden men såna är ju de flesta appar vill veta var man är och vad man gör det är ju pengar för reklam.
Går att tanka kartorna från Maps och använda dem offline men har aldrig använt dem själv.
Har en Samsung Note 8" med perfekt skärm osv. utan sim. har inte skaffat fäste än väntar tills jag kommit igång med mobilen, inte väder för att flyga ute än och nej jag flyger inte inne kan bli ganska dyrt att testa.
Jobbar med att få in en patchad app som gör att spark tror den befinner sig i USA, men då får jag ha en äldre app och ingen internet på för då uppdaterar den och sabbar allting. Borde få 2km räckvidd då.
Min erfarenhet är att fungerar saker bra så uppdatera ingenting det kan bara bli sämre.
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Magnus-Trex700-vinter.jpg inverterat.jpg 280864_2135371071316_830015_o.jpg Hej, hej.

Jag kopplar upp Tab3'an mot wifi när jag inte flyger, vid updates. Stänger av dito när jag flyger, använder otg. Speciellt här hemma då vi har nätverkstäckning 500m runt vår gård.
Tycker storleken av skärm är helt ok. Även om jag idag troligen köpt en: Teclast P80h Android 5.1 8'' Tablet

Finns bl.a. här: Teclast P80h Tablet PC 8 inch Android 5.1 1GB/8GB MT8163 Quad Core 1.3GHz IPS 1280*800 GPS Dual WiFi HDMI Miracast - White

Happy flying/filming!
Själv flyger jag allt för lite och för få flygeting mot för några år sedan.
 
S

StorDansk

Guest
Kul Bengt att du också har börjat flyga drönare, ser fram mot att få höra mera nästa gång vi ses :)
 
F

F.d. 22252

Guest
Vädereländet gör att jag inte fått till någon flygning än, men tittat mycket på you tube på drönartester och filmer, verkar som jag köpt rätt drönare så långt.
Har ju flugit det mesta när det gäller modellflyg men tröttnade kände inte var så roligt med spakandet längre men foto har jag alltid varit intresserad av så det ska bli roligt och fota från helt nya vinklar.
Skulle ju kunnat vara på en camping söderut nu men jag är glad att jag inte åkte för de har inte haft så roligt väder och inte lätt att åka hem nu, verkar som om det är en ovanligt tuff vinter i europa.
Linköpings universitet forskade en hel del när det gäller drönare de byggde en egen liten som hade motroterande propellrar, sen hade de två st. Yamaha helikoptrar med bensinmotor de kostade som en bra bil.Var på studiebesök där för ganska länge sedan, var en amerikan där och han bytte till engelska direkt gissa om det var tyst i grupprummet med mest lärare som inte kunde språket vad jag förstod.
Vi hörs.
 
F

F.d. 22252

Guest
Har sprungit och letat i gräset efter mina och andras flygetyg och nästan trampat på dom, efter krasch.
Funderade på färg men den brukar inte tåla solen så bra, satt dit lite folie som lär synas, skulle ju ha en remsa på batteriet också.
-8 nu inget väder för elektronik egentligen men flög i betydligt kallare förr man värmde motorn med en cigarettändare och problemen var mest att man frös om händerna eller motorn stannade.
Jag väntar på bättre väder sen blir det flyg testning har gjort av med en massa Gigabyte på Youtube det finns massor där om drönare tyvärr är ju nästan allt från betalda testare i USA alltid lika positiva och talträngda.
Men jag har lärt mej en hel del.
Min Spark
SAM_0589.JPG
 
Toppen