• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Personbilen

Fam Grönberg

HBK Medlem
Inlägg
104
Kommun
Tingsryd
HBK-Nr
6393
Medlemskap
2024
Jag undrar om någon varit med om att bakdörren gått i baklås Saab 9-3-09?
Har fått bort dörr sidan men låset är inkapslat lås motorn sitter inbyggt .
Det har ju inte så mycket med husbilar att göra men hoppas inte ni tar illa upp för denna fråga.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.580
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Personbilen

Hejsan, Har aldrig plockat med SAAB-lås men vill bara fråga så inte barnspärren är tillslagen........ Men då skall det bara innifrån bilen som det inte går att öppna.

Ofta om ellåsen inte funkar så kan det bero på sladdarna mellan dörren och "karmen" som blivit avvickade.

M.v.h. JANKRO
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Personbilen

Sätt dig i baksätet och kryp över till bagageutrymmet och demontera skyddsklädseln på koffertluckan och manuellt dra den styrpinne som låser eller öppnar luckan efterom motorn reglerar den med kugg i motorn, kan vara så att dom har kuggat över eller hoppat ur styrningen. Har gjort det på SAAB förut men inte på just en 09;a kan vara värt att försöka. Men fråga som sagt SAAB verkstad dom har säkert varit för det förut.
 
H

Heol

Guest
Sv: Personbilen

Hej

Har samma problem på vår Polo. Fick ta bort dörrklädseln och demontera plåten som sitter innanför. Kom åt med handen och kunde röra på kablarna vid låskistan, då gick dörren att öppna. Pratade med en jobbarkompis och han tyckte att jag skulle skruva bort låskistan så skulle han mäta upp den. Kommer att skruva loss den under helgen för nu har den gått i baklås igen.
 
Toppen