• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Patras,ställplats

Möller

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Varberg
HBK-Nr
168
Medlemskap
2024
Är det någon som känner till en ställplats i Patras eller dess närhet, där vi kan stå i väntan på färjan till Ancona?
Möller
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Der finns väldigt många bra ställen att stå på om det bara gäller en övernattning. Åk bara ner till en strand och parkera. Finns det en Taverna så hör med dom, ni får säkert ett positivt svar. Vid RioRio brons södra fäste finns också flera stora grusplaner där husbilar ofta står. Det är bara att åka dit ni hittar säkert något bra, hälsar Björn från Lefkas.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Det finns många campingar runt omkring men vill du stå lugnt och gratis är mitt bästa tips 90 Km söder om Patras:
Kanari, 38.1974, 21.4490
Tillräcklig plats omkring Patras vid stränderna men oftast mycket liv, rörelse och oväsen nattetid.
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Just nu står jag på " andra" sidan av bron....här är lugnt och bra ställplats, har fritt vatten från " tappen" i byn :eek: ingen trafik och bra utsikt mot bron och sundet ;)
Har du fiskespöett med dig Amstel :rolleyes:
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Hallå Muskatten, jag har letat efter ditt mobilnummer. Vi är ju en liten svensk koloni här på Lefkas. Kul om du tittar hit. Ring 0046705334262 om du kör norrut från Rio, hälsar Björn Lena
 

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.138
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Såhär såg det ut i går vid 18-tiden ..... de har lovat regn i flera dagar men det blev inget i går, men nu i kväll regnar det, så nu sitter jag här med ryggvärk efter att ha tvättat H-bilen i regnet :confused:

Amstel..... den högg inte men jag fick en bild (se foto härunder) .... så imorgon är det nya försök... och nu har du inget fiskespö ;)

IMG_0379 - Kopia.JPG images.jpg
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Såhär såg det ut i går vid 18-tiden ..... de har lovat regn i flera dagar men det blev inget i går, men nu i kväll regnar det,
Har aldrig gillat fjälliga tjejer!:eek: Skaver så obehagligt!:D
I morgon får stora delar av Peloponnesos 30 - 50 mm regn. Orkanen har ändrat riktning och tar sig söderom Pelops, rakt över Kythera som kommer att få sig "en riktig jävla smäll altså!"
Själv sitter vi gott i solen, 22 på land, 22 i havet och 20 på natten, vi gillar lagom. "Greece makes us happy!"
Julian
PS Reser till Antirrio på tisdag/onsdagDS
 
Toppen