• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Parrot AR Drone

I

Ice-Man

Guest
Jo, jag tycker med om att köra radiostyrt. Det har blivit allt möjligt genom åren - elbilar, nitrobilar, båtar, minihelikoptrar etc...

Funderar på om Parrot AR Drone 2.0 kunde vara ett mellanalternativ till Hubsan X4 och DJI Phantom? Prismässigt ligger den ju på ca 2.600:-, lite lagom för en leksak...
 

Lars o Annica

HBK Medlem
Inlägg
759
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8996
Medlemskap
2024
Sv: Parrot AR Drone

Kul Ice-Man!,en till.
Tror den kan fungera hyfsat att flyga med men du tappar finessen med fotograferingen, så om du låter det värka lite så har du snart en phantom du med,för risken är att du tycker det är så kul att du vill gå vidare.

Lars
 

Master

HBK Medlem
Inlägg
947
Kommun
Motala
HBK-Nr
134
Medlemskap
2024
Sv: Parrot AR Drone

Kul Ice-Man!,en till.
Tror den kan fungera hyfsat att flyga med men du tappar finessen med fotograferingen, så om du låter det värka lite så har du snart en phantom du med,för risken är att du tycker det är så kul att du vill gå vidare.

Lars

Parrot AR Drone har ju inbyggd HD kamera och du kan ju följa flygningen på en App till din Surfplatta/telefon. Den är ju prisvärd, under 3000kr

Kenneth
 
I

Ice-Man

Guest
Sv: Parrot AR Drone

Ja, AR Drone 2.0 har en 720p-kamera och man använder en app i sin telefon eller surfplatta via WiFi både för fpv-flygning, inspelning och manövrering av farkosten. Dessutom finns det olika Augmented Reality-spel till den som man kan ta till om man skulle tröttna på att flyga omkring o filma.

På deras hemsida kan man läsa alla specifikationer: AR.Drone 2.0. Parrot new wi-fi quadricopter - AR.Drone.com - HD Camera - Civil drone - Parrot
Finns i Sverige från 2.600:-

En nackdel kan vara räckvidden via WiFi, men det går att modifiera för den som är riktigt intresserad. Här är någon som nästan är uppe på 500 meters höjd: Mega high 1000 Feet Broken! | Parrot AR Drone 2.0 - YouTube

En annan nackdel kan ju oxå vara att man VILL flyga med en separat handkontroll. Tydligen går det för den händige att lösa med en Playstation 3 handkontroll och en Androidenhet :)

Verkar finnas en hel del kul "hack" till AR Drone och en väldans stor community som bidrar med skojsigheter.

Jag tror jag måste testa....... :)
 

Bo&Lena

FD HBK Medlem
Inlägg
35
Kommun
Nybro
HBK-Nr
10739
Medlemskap
2023
Sv: Parrot AR Drone

Hej, har nu flugit med AR Drone 2.0 i ca tre månader. Jättekul, funkar bra med både läsplatta och smartphone (Android). Är en jättebra nybörjamodell, nästan ingen risk för krascher när den är inställd på "absolute Control" då man inte ens behöver hålla reda på om den flyger emot eller ifrån dig som styr. Lätt att filma med, både med USB eller direkt i läsplattan. Denna lilla leksak kommer att vara med i husbilen 2014.
OBS, det måste vara AR Drone Power Edition med 2 x 1500 mAh batteri (ca 3600 :). Den billigare varianten med de små batterierna har alldeles för kort flygtid. Till sist, det måste nästan vara vindstilla för att kunna flyga på ett säkert sätt.//Bosse
 
Toppen