• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Park4night

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 55554

Guest
Någon som testat denna Android app?
Håller just på att planera resan till och i Spanien.
Nackdelen är att man får ladda ner Google översettning, det mesta är pä Franska/Portugisiska/Spanska, en del Engelska vad jag sett än så länge.
Pris för PRO är 9.99€/år

Jojje
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Någon som testat denna Android app?
Håller just på att planera resan till och i Spanien.
Nackdelen är att man får ladda ner Google översettning, det mesta är pä Franska/Portugisiska/Spanska, en del Engelska vad jag sett än så länge.
Pris för PRO är 9.99€/år

Jojje
Prova Campervan Pro, på svenska med fler funktioner.
 

elsaotage

FD HBK Medlem
Inlägg
43
Kommun
Sävsjö
HBK-Nr
11703
Medlemskap
2023
Vi använder Campercontact, där kan man ladda ner de landskartor man behöver och då fungerar det utan att vara inkopplad till nätet. Vägvisning via google maps eller om man har egen gpskarta t.ex. <sygic
 
F

F.d. 55554

Guest
Har även den, Google Maps, Google Earth, Locus, Sygic, Campervan Guide PRO, som jag skrev så testar jag denna,
har redan hittat flera parkeringsplatser i Spanien jag inte visste fanns,
vissa för mindre husbilar, gratis eller betal platser.

Nu var frågan om någon annan testat Park4night, inte tips om andra program eller appen.

Jojje
 
F

F.d. 53528

Guest
Vi använder Park4night när vi kör i Frankrike några månader om året. Funkar bra som komplement till andra appar. Vi upplever dock att det är mer ”trista” asfalterade parkeringsplatser, men vi har även hittat små pärlor. Vi kör iPhone och där är appen gratis.
 

Lena & Björn

HBK Medlem
Inlägg
1.609
Kommun
Kungsbacka/Lefkas
HBK-Nr
14101
Medlemskap
2024
Har även den, Google Maps, Google Earth, Locus, Sygic, Campervan Guide PRO, som jag skrev så testar jag denna,
har redan hittat flera parkeringsplatser i Spanien jag inte visste fanns,
vissa för mindre husbilar, gratis eller betal platser.
Nu var frågan om någon annan testat Park4night, inte tips om andra program eller appen. Jojje

Detta är ett bra exempel på att apparna har olika innehåll. Vi körde nästan två månader i södra Europa, förra våren. När vi sökte en Enkel Övernattningsplats så började vi alltid med Park4night, vi tyckte den var bäst.

För oss så handlar det om att olika appar är olika bra beroende på Vad man söker och i vilket land. Sedan skall det ju vara lätt att med hjälp av appen, nå den plats man bestämt sig för...
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Park4night har många lämpliga "freepark"-platser som inte finns i traditionella ställplatsappar. I Sydosteuropa har vi använt den flitigt och hittat många nya platser. Pro-versionen är vårt bästa komplement till CamperContact.
Julian
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Kan tilläga att jag mest använder datorversionen som likt Campercontact är helt gratis. Finns egentligen ingen anledning att köpa Pro, vilket jag sannolikt inte heller kommer at göra mer. Park4night är outstanding om man vill hitta lite udda (guldkorns-) platser där det inte står en mängd andra husbilar.
Julian
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Kan tilläga att jag mest använder datorversionen som likt Campercontact är helt gratis. Finns egentligen ingen anledning att köpa Pro, vilket jag sannolikt inte heller kommer at göra mer. Park4night är outstanding om man vill hitta lite udda (guldkorns-) platser där det inte står en mängd andra husbilar.
Julian
Håller helt med Amstel, väldigt bra app, finns ingen anledning till proversionen.
Janne
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Jo, det finns en anledning till att köpa pro-versionen.
Om alla är snåla och inte gör det kommer tjänsten att försvinna.
Herregud, lägg upp 90 spänn om ni använder tjänsten.
Din åsikt, jag respekterar. Men det handlade väl om appen är bra el inte. Och den är riktigt bra om man föredrar vildcamping med lite avsides platser.
Janne
 

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
What is the difference between the trial version and the full version of the app?
The trial version of the Campercontact-app can be downloaded for free in de Apple App Store and in the Google Play store. In this trial version you'll only see a small selection of the database (10%). This way you can check if the app meets your expectations before buying the full version. With the full version you will have access to the offline maps and you will be able to update the data. The easiest way to check whether the full version is active or not, is by trying to update the data. Go to Info > Settings > Update the data now.
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Om alla är snåla och inte gör det kommer tjänsten att försvinna. Herregud, lägg upp 90 spänn om ni använder tjänsten.

Det resonemanget håller jag verkligen inte med om. Vad har det med snålhet att göra?

Är jag snål för att jag inte köper en tjänst som jag inte behöver?

Visserligen har jag redan köpt den en gång men har kommit fram till att det är ytterligare en app jag inte behöver. Det har varken med pengar eller snålhet att göra. Det är väl ett fritt val för var och en!

Gratisversionen av Park4night för PC finansieras med reklam precis som så många andra gratis husbilsplatsversioner.

Tilll exempel:
Appen till Campercontact kostar 60 kr./år

Campercontact för PC är gratis och är sannolikt det mest använda program av husbilsåkare i Europa. Den finansieras genom medlemskap i NKC som kostar 68€/år. För det får man ACSI-CC-kort + kataloger, ställplatskataloger Campercontact + Appen, 9 tidningar/år, m.fl. fördelar och rabbatter, allt för 68€/år.

Är jag snål? Det är medlemskapet i NKC som är förutsättningen att Campercontact med 25000 platser ligger gratis på internet.

Liknande resonemang kan jag hålla för ADAC eller WOMO, m.fl. men man kan ju inte vara med i allting bara för att gynna dess existens???

Park4night klarar sig sannolikt bra med reklamintäkterna, den bygger för övrigt helt på användarnas välvilja att lägga till platser. Den välviljan är betydligt viktigare för fortsatt existens än själva appen. Hur många platser har ni som användare av programmet lagt till, förutom att betala 90 kr. för den onödiga appen?

o_OJulian

Tack till Jojje för att jag fick tillrättalägga ett missförstånd i hans tråd!;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen