• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Har åkt väg 51 från Fagernes norrut och då sett fler sådana stenrösen och skulle tänka mig i närheten av Beitostölen
Hälsningar Hasse
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Ja, Hästholmen ligger en bit bort ;) .

Beitostölen är inte så dumt att gissa på. Tyvärr lite fel men betydligt bättre än Hästholmen.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Står jag strax intill husbilen med ryggen mot den senaste bilden så ser det ut så här (klicka på bilden för att se panoramat tydligare):

20180831-028P_stitch.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Min første tanke var Valdresflya, men jeg kjente ikke igjen stedet. At det ligger til Jotunheimen er jeg ganske sikker på. Men det er et stort område.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det pratades om Röros lite längre upp och Snöhetta kan man passera på vägen från Röros till vår nattparkering och fjällutsikt.

Knuts gissning är betydligt bättre även om det inte är riktigt spot on.

Om vi fortsätter vägen ett stycke till kommer vi till vägs ände och där finner vi bland annat denna skylt:

20180830-024.jpg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Vet inte om jag skall godkänna Raubergstulen, 7 km från vår nattparkering och nästan en mil från vägens ände, dessutom med hjälp av Google. Men jag skall inte vara så nogräknad, jag hade godkänt Galdhöpiggen också. Sista biten från Raubergstulen upp till fjällstationen nedanför Galdhöpiggen är betalväg med otrolig utsikt. Kan rekommenderas för de som färdas i dessa trakter.

20180830-015.jpg

Det går att övernatta uppe vid fjällstationen men det kostade någon hundring i norska kronor för att få stå på en knagglig grusplan. Vi föredrog lugnet några kilometer därifrån.

Över till ThomasA!
 

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.194
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Då drar jag till med Rönne, Bornholm
Det är rätt, det är Bornholm. Men orten är inte Rönne, det är Sandvig på norra delen av ön.
Platsen jag sökte är Ole Christensens Sculpture park i (eller nära) Olsker. Värt att se om man ändå är på ön.

Kanske var det lite fult att välja en plats dit man sällan tar husbilen, men den var ju ändå i Skandinavien.

Man kan med fördel ta cykeln dit.
HBK-Mars2015B-0011.jpg

upload_2019-4-12_10-9-45.png

Spåret leder vidare med dig 61lilwil
 
Toppen