• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Helikoptern ser ut att komma från Fjällflygarna och eftersom deras huvudviste är Adolfström i Arjeplog så blir första gissningen Adolfström.
 
F

F.d. 14324

Guest
Hmm, i min barndom när jag var ca 10 år åkte vi över Flatruet av någon anledning när vi var på väg till ett ställe strax utanför Sorsele där vi lånat en stuga, mitt största minne av den semestern var annars smaken av torkad gädda som vi smakade och att jag fick massor av jätteabborrar i Vindelälven.
Även om smaken av torkad gädda etsat sig fast rätt bra på hårddisken i hjärnkontoret så här 35 år senare är jag inte alls lika säker platsen som efterfrågas, och jag föredrar nog Parmaskinka när det gäller torkad mat, men jag gissar ändå på Flatruet.

mvh jocke
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Klättrat brant från ställplatsen, upp på åsen och följt snirkliga stigar.
Avslutningsvis bar det brant utför och så uppenbarade sig denna vik i söderläge.
Synd bara, att vi inte hade kaffe med oss. Då kunde vi kanske njutit av en kopp på skäret...
Istället fick vi nöja oss med att beundra utsikten i midsommartid.

I vilken stad har vi varit denna gång?

IMG_2818.JPG
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Nytt perspektiv.

På denna till synes öde strand kom så en kvinna, slängde cykeln, gick resolut ner till stranden,
la sina kläder i en prydlig hög vid vattenbrynet, kastade sig sedan i och simmade med rak kurs ut i viken.

"Killing herself" for det genom mitt huvud. Vi stannade oroligt kvar, men hon bara fortsatte allt längre ut.

Så stannade hon då äntligen till vid flotten i bild och hämtade andan och jag kunde stryka "livräddning"
från programmet i det scenario jag hade skapat i huvudet.

Att det var kallt i vattnet, midsommarafton tillika, tycktes inte bekomma henne det minsta.
Är väl så det är, här i den "häringa bygda..."

IMG_2819.JPG
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Gåendes på detta gångstråk... och så lämnar oss det idoga stadsbruset,.
Framåt kommer lantlig idyll breda ut sig med betande kor, får och getter,
eller så kan man följa den marina utsikten via stigar, klipphällar om man hellre vill.

img 1001.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Vänt kilen ryggen och har nu följt vägarna kors och tvärs över mjölkgården bland betande kor.
Med risk för livhanken tagit mig över den starkt trafikerade landsvägen på min vandring i sydlig riktning.
Så äntligen funnit stranden som bäst kan beskrivas som paradis för den som vill sola, koppla av och bada.
Här finner man även denna intressanta och konstnärliga skapelse:

o_edited-1.jpg
 
Toppen