• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 55374

Guest
Tackar, var nog fel av mig att förslå Skeppsdockan när tordan hade föreslagit Söderköping. Vi åker norrut igen, känner mig lite vilsen när man kommer för långt från centrum, men vart.

Hoppas att det här spåret får leva vidare eftersom andra trådar man kan vara delaktig i minskar den här årstiden.
Tommy R
 
F

F.d. 55374

Guest
Här finns ett av Norrlands kustens finaste havsbad. Det är svårt med nya bilder, vet inte om det OK att låna, har lånat bilden på platsen jag söker.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Undrar om det inte kan vara Hölick havsbad du menar?
Kan ju stämma med avståndet till närmaste stad (Hudik)
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Håller med tordan om att det nog är Hornslandet, med Hölickgrottorna och Hölick havsresort i sydöst och Kuggörens kapell uppe i nordost som du menar.
Tänkte rätt tidigt på Hornslandet, men det föll bort då jag inte trodde det fanns någon camping på ön.
Men ser nu att Hölick havsresort har en camping också, men inget ställe jag skulle ställa mig på med tanke på det hutlösa priset, 395:-/dygn. Eventuellt är det dessutom ett tillägg på 50:-/person, men det kanske bara gäller lågsäsong, då tillgång till deras SPA ingår i priset, som då är ytterligare 100:- högre. Framgår inte tydligt av deras hemsida.

//Peter
 
F

F.d. 55374

Guest
Visst är det Hölick med sin mycket vackra natur, Hölick ligger på Hornslandet som inte är en ö. Här har vi campat mycket då det var möjligt nu är det omöjligt. Från deras hemsida: Högsäsong 395 kr min 2 nätter,
lågsäsong 13 aug-30 sep 495 kr natt, inkl spa. Det är en SCR camping, som numera heter havsresort.
Över till Motala
Tommy R
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Gammal radio-stad som Motala är, så tar vi givetvis över sändningen...
och beger oss till en ny plats, som kanske är välbekant.
Var befinner vi oss?

IMG_0986_edited-1.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Den här delen är kanske inte så naturlig att besöka, men å andra sidan är vi kvar på samma sida...

IMG_0530_edited-1.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Ny vy i dubbel bemärkelse på den här sidan,
förr i tiden var det dock full fart på andra sidan.


IMG_0398_edited-1.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Snabbt och effektivt susar tågen fram här nu, både titt som tätt på sina rutter.
Det är miljömässigt rätt i våra nytänkande banor och borgar gott för vår framtid.
Snacka om en rejäl banvalll, eller hur?

IMG_0535_edited-1.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Ja, helt korrekt. Kan inte bli mer exakt på pricken. Bron togs i drift för ungefär 20 år sedan
och innan dess landade färjorna mellan Korsør / Knudshoved på andra sidan vägen.
Jag började "promenaden" nedanför Nyborgs camping och slutar här. Din tur att ta över! :)

IMG_0396.jpg
 
Toppen