• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

F

F.d. 14324

Guest
Hmm, jag trro du är i westerqwarn, eller kanske mest korrekt svar är Mölntorp.

mvh jocke
 
F

F.d. 14324

Guest
Tackar, var är vi nu då tro?

IMG_20180727_184336.jpg

Vattnet som passerar här hamnar så småningom i Mölntorp som nyss klarat av. ;)
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Att det är ett verk av Lars Vilks känns säkert, men inte från Kullaberg. Vet att han har ”skulpturer” i Skulpturparken i Ängelsberg, som känns bättre.

TommyD
 
F

F.d. 14324

Guest
Det är så rätt det kan bli Tommy, väl värt en besök om man är i trakten med acceptabelt hundpromenadavstånd från ställplatsen.
Som jag fattat det så är det bara ett par av konstverken som är permanenta och övriga byts ut år från år, vilket resulterade i att allt var nytt vid årets besök mot det vi gjorde för ca 10 år sen.

Varsågod att ta över Tommy.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Har aldrig besökt Skulpturparken, men känner till att Lars Vilks har en permanent installation i parken. Finns på vår "dit-skall-vi-åka-lista".

Fortsätter på temat gigantiska skulpurer i trä, i det här fallet är konstnären okänd, men däremot är orten känd bland husbilsåkare....

image.jpg

Var?

TommyD
 
Toppen