• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tack, Janne!
Det råkade bli väldigt lätt då vi har en flaska av Arilds Drufavec Barrique stående här hemma.
Från eldvatten till havsvatten. Var står denna brygga?brygga .jpg

//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Inte bara ungefär utan exakt så, Janne eftersom det är just den bryggan!
Gör som svenska fotbollslandslaget just nu under pågående VM- slår returpassningen till Dig!
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Känner ej igen mig på dessa bilder, men landslaget hade bl a ett uppladdningsläger i Båstad, tror jag, så det får bli min spontana gissning. ;)
//Kjell
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Caféet är en del av ett välbevarat sommarnöje från 1700-talet. Egendomen som denna lilla röda stuga är en del av räknas som en av de bäst bevarande rokokoanläggningarna i Sverige.
//Kjell
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Bodde på Färgagårdstorget på söder i Stockholm och var aktiv söndagsbesökare på Stockholms museer och sevärdheter med mina, då små, döttrar för 30 år sedan.

Kommer ihåg att vi en gång besökte en herrgårdsliknande byggnad i Nacka, bakom Kvarnholmen och där fanns åtminstone en liknande byggnad.

Kommer inte ihåg namnet, nekar att Googla i det här fallet.

Tommy
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Du är på helt rätt plats, Tommy och den herrgårdsliknande byggnaden med tillhörande röda trähus, som Café Brygghuset på min bild, heter Svindersvik, eftersom byggnaderna ligger vid Svindersvikens södra strand i Nacka. Nu hör jag hur poletten trillar ner och Du säger, -Javisst, för tusan! Så heter det ju!
Nu går passningen till Dig!
//Kjell
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Et sted i Norrland hvor jeg ikke har vært selv, men jeg har dårlig med bilder fra Scandinavia så andre får gi svaret.
 
Toppen