• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Feilen er under retting, den er lokalisert så det mangler en omstart av serveren før det er på plass.
 

Ironhawk

HBK Medlem
Inlägg
423
Kommun
Gävle
HBK-Nr
17920
Medlemskap
2024
Gränsen för hur stora filerna får vara verkar inte alls vara 20 MB som det står i filuppladdningsformuläret, snarare omkring 4 MB. Jag måste alltid komprimera om bilderna hårdare eller minska upplösningen på dem, innan jag kan ladda upp dem.

*EDIT* Såg nu att Knut redan hade svarat.
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Vid detta lilla samhälle ligger sedan "urminnes tid" en camping för oss med lite vikingablod i ådrorna?
Många far förbi i en rasande takt, kanske på väg mot mer välkända turistmål...
IMG_1084.JPG
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
En iskall bild att svalka sig med från den intilliggande (östgötskt tolkning) "Rävabacken"
IMG_7855.JPG
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Här går länets pulsåder gent över sundet på modern bro, den gamla fungerar mest som ett bra metarställe...
opps, campingplatsen låg visst på högra sidan och det var knappt jag såg den i hastigheten, ja på tal om såg.... så finns det ännu en väl fungerande timmerklyvning här i samhället.
IMG_6037_edited-1.jpg
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
... och i vägkorsningen efter bron står alltid denna goa lilla "Herbie" varje sommar, vem har kunnat undgå att upptäcka den på sin väg till den Stora Metropolen, där man till och med har allt vad man behöver?

IMG_6812.JPG
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Jo, det finns ett flertal broar i Motala och den här årstiden står dom för det mesta i uppfällt läge för snedseglarnas framfart i "diket", dvs Göta Kanal och då lämpar sig inte broarna för något mete. :)
Å andra sidan är du inte helt fel ute i att finna de små ledtrådarna i texten, fast min östgötska benämning av skidbacken vill nog inte ortsborna veta av. Nä, det är ett stolt folk med anor och sätter fanan högt!

Ja, det blir nog kanske en knivig nöt det här... jag lägger ut ytterligare en bild från hembygdsgården mitt i byn.IMG_6805.JPG
 

tordan

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2024
Jo, det var så jag tänkte också... att många far förbi Gällö på väg till Östersund utan att reflektera över denna lilla pärla i Jämtland. Hoppas, att den nya skidtunneln MidSweden365 får fart på intresset att besöka bygden.
Camp Viking drivs f.n. av ett belgiskt par och det verkar hända lite saker där nu. Vem vet, kanske de får upp ögonen för någon form av ställplats i anslutning till campingen? Skulle inte sitta fel....

Snyggt jobbat Tommy, fortsätt på det inlagda spåret... :)
 
F

F.d. 55374

Guest
Visst är det vackra Hoverberg vid Storsjöns sydligaste del, bara 5-6 km från Svenstavik o E45.
Kör vidare Janne.

Tommy R

En höst dag för några år sedan.
DSC03537.JPG
 
Toppen