• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Så nära kom jag inte, chansade på 3 länder, vart hittade du den texten? Försökte kolla info skylten men gick inte se efter zoom nåt!
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Googlade Carp fish river bunker canada, de övriga uppgifter fick vi fram ihop jag och BoEr.
Här kommer en bild lite närmare hem!IMG_8386.JPG
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.251
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Tyskland ligger nära till hands med tanke på texten "Ihre Hochzeitstanden" på den blå bilen.

"Fr. Meyers Sohn" ger också ledtrådar men ganska många sådana i Tyskland om nu landet skulle vara rätt.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Nu har jag väntat länge nog och kan inte hålla mig längre. Har planerat en runda ner till Hamburg till påsk. Har bott på andra ställplatser tidigare men inte på denna, men är där ledigt till påsk så skall jag prova.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Jo, här har man stått, under S-bahn: Wohnmobilhafen Hamburg gissar jag ställplatsen hette. Bilden är vackrare än platsen IRL

Anteckning 2019-02-14 201600.jpg
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
MM bökigt inte mycket att gå på, kan det va rysska på väggen?
Eller Eberswalde i Tyskland, finns väl nån staty eller liknade efter stupade ryska soldater
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Japp det är Sovjetunionen som varit här och skrivet. Tittar ni noga på bilden så är texten inte på något hus. Om jag minns rätt så är här en dörr på andra sidan som är en nödutgång.Bunkrar 135.jpg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Ryssarna har varit här en längre tid. Men det är andra som byggt allt här är. Bild på huvudingången, som ryssarna byggde om till gastät. Vår guide pratade på både in och utandningen i två timmar. Jag fattade inte ett jota men jag hade fått en pärm med information på engelska.Bunkrar 129.jpg
 
Toppen