• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Tilläggas kan att bilden är tagen år 2005. På den tiden var det papperskartor som vi använde. Platsen såg väldigt konstig ut på kartan så jag blev helt enkelt nyfiken och åkte dit.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Började med att söka på uplink Astra och Eutelsat men det såg fel ut. Har kört runt ett sådant ställe i södra England men husen ser Italienska ut här så jag tar en chans med Fucino space center.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Den var ju inte så svår. Har några feta sådana på hemmaplan Google Maps har varit där och jobbat men det är så längesedan att jag glömt vad jag gjorde där.
I vilken stad står jag och väntar på grön gubbe. I min färdriktning så kommer pick-up:en och den lilla bilen kommer från höger i bild. Helt plötsligt utan minsta bromsljud så smäller det så in i h-e då pickisen troligen kör mot rött. Den lilla bilen drar rakt i sidan och pickis och slungas ut ur korsningen och gör en 180 graders snurr och ställer sig i motsatt riktning han kom ifrån. Har själv kört sådana full sice pickuper i 23 år och dom är stabila och denna väger säkert 2 ton olastad. Alla klarar sig, bilden är tagen max 20 sekunder efter händelsen. Fast man står i händelsens centrum så har man svårt att fatta vad som händer.
På spåret 1.jpg På spåret 2.jpg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Nej, det tycks ha blivit stopp här när tråden fortsatte på en annan kontinent. Det ser ut att vara USA men längre än så kommer jag inte utan att googla, om det nu kan ge något.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Om vi nu fuskar lite så stor det nordstrom på en husvägg, det finns bara 240 st i Usa :twitcy:;):swoon:

Slår till med Ottawa, går på OAG GAO
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Verkar som det står Ottawa på nummerplåten, så Kanadas huvudstad blir min gissning

Edit: Kanske denna korsning:

Anteckning 2019-02-13 160216.jpg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
IMG_0611.JPG Jag har inte tappat farten, jag är redo med många bilder bara ni hade gissat med något. En gissning ger ny bild. Ni fick ett företagsnamn och en registreringsskylt att jobba med. Och nu har jag två rätta svar. Här står jag Google Maps och Lasseboy var först. Denna bilden tar google på några sekunder.
 

Lasseboy

HBK Medlem
Inlägg
1.417
Kommun
Borås
HBK-Nr
11736
Medlemskap
2024
Lättare och sitta och leta och chansa på bilder än att hitta en bild som inte är för lätt och inte omöjlig.
Men tror att ni knäcker denna fort!IMG_0354.JPG
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Det var väl kanske lite fult, detektivarbetet alltså. Här kommer en bild utan GPS-koordinater - Vilken är staden?

IMG_4621.JPG
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ser et Canada flagg, men det behøver ikke bety at det er i Canada. Klarer ikke å se hvilket det andre flagget er.
 
Toppen