• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

lentor

HBK Medlem
Inlägg
805
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2024
Visst är det Marburg, en trevlig stad att besöka.
Många trappsteg innan man är uppe vid slottet.
Både camping och ställplats är centrumnära

Din tur Kjell.
P1010571.JPG
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Ja visst var vi på Omaha Beach. Hade dock inte den blekaste susning om att kanske detta exemplar av denna skulptur är till salu och av vilken anledning i så fall!
Nåväl, oavsett den är till salu eller ej lämnar jag härmed över spåret till Dig, Michael.
Trevlig Helg!
//Kjell
IMG_4090.JPG
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Då tackar jag för det och skall försöka komma med något som förhoppningsvis inte får sitt svar inom den närmaste timman. Mina tidigare bidrag här har ju varit alltför lätta har det visat sig.

Sålunda frågar jag vart vi skall köra så att vi kan sätta oss ner och äta en pizza på denna restaurang?

Påspåret.jpg
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Ingen som har tid med denna tråd nu i juletid? Eller behövs en ledtråd?

Nåväl, här kommer en sådan. Höjer vi blicken så kan man allt som oftast se en sådan här flyga förbi:

På spåret ledtråd 1.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tror du har lagt ut ett svårt spår.....

Blått på pelarna, vanligt förekommande färg i Grekland, men inte så många husbilar där. Palmerna, naturen verkar nästan Karibisk, men med husbil.... ? Micros P.O.S. av äldre modell såldes i hela världen, så det hjälper inte heller.

Däremot hängflygning på vajer är säkert unikt, men inte ens Google känner till det fenomenet när jag frågar.

För att komma lite närmare så frågar jag om det är i Spanien.... det finns i alla fall palmer på en av bilderna. ;)

TommyD
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Micros P.O.S. vet jag inte vad det är och en google-sökning gav inget applicerbart svar på var vi är. Men Spanien var ett ganska givet svar, speciellt från dig som halvspanjor. Tyvärr är det fel men du är åtminstone på rätt halva av Europa öst-västligt sett.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Jeg får litt Portugal vibber fra bildet, men aner ikke hvor.

Men zipline åpner en annen mulighet, det finnes et par steder ikke langt fra Landsend i England noen trange daler med palmer. Og engelskmenn er gale nok til å sette opp en zipline. Men igjen jeg husker ikke namn på disse :D
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.238
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag lägger ut en ledtråd till så får vi se om Knuts funderingar kring England eller Portugal leder någon vart.

Inte långt från vår ristorante/pizzeria hittar vi detta elskåp.

På spåret ledtråd 2.jpg
 
Toppen