• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Frågan är om de andra husbilarna var "fångade" på ställplatsen? Den enda öppna vägen dit var 3-meters viadukten under järnvägen. Vi är 2,96 m, så vi klarade oss under. Ibland är det bra att inte ha en stor Morelo, Concorde eller en alkovbil. Bilden visar dock en av gångvägarna under järnvägen.IMGP8990.JPG
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes en undergang et par km nord for den 3 meter like ved, denne er over 4 meter høy. Mellom disse finnes og en ca 3 meter like ved stupetårnet. For virkelig høye biler er det en bro over jernbanen ved kornsiloen og ishockey og kunstløp hallen fra olympiaden 1994.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Just när vi var där (ja, var var vi någonstans?) hade det inte hjälpt höga bilar eftersom den vägen var översvämmad och avstängd strax före gästhamnen/ställplatsen.

Knut vet var vi är. Ska jag lämna över tråden till Australien eller är det någon annan som vet var vi är eller som vill gissa?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det var mitt hjemsted i ungdomstiden, min far og bror bor fortsatt i byen. Byen er en stiftstad og bispesete - den har et minne fra svensk invasjon for noen hundre år siden :D.

For å forenkle litt så finnes det kun 3 byer rundt Mjøsa, men kun en med domkirke :D. For sportsfan så var byen og vert for hurtigløp på skøyter i 1994.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Lillehammer ligger förvisso vid Mjösa men biskopen bor inte där och alltså finns det ingen domkyrka där. Två städer kvar att gissa på.
 

Roffe S

HBK Medlem
Inlägg
2.724
Kommun
Östersund
HBK-Nr
260
Medlemskap
2024
Ok
Vi tror att shorttrackskridskon gick i Hamar när Lillehammer hade OS 1994
Så gissningen går till Hamar
Roffe i Östersund
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Just en kommentar om 1994, alle skøyteaktiviteter utenom ishockey var samlet i Hamar. Kunstløp og kortbane i OL Amfi som i dag er hjemmebanen for Storhamar Ishockey, og hurtigløp i Vikingeskipet. Før innedørs banene så var Hamar stedet for det Nederlandske landslaget i hurtigløp, trente selv sammen med den gjengen i noen år.

Den fontenen finnes det et lite antall av rundt i verden, kan nevne en det ikke er Christchurch i New Zeeland :D
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
De två senaste bilderna gör mig rätt säker på att vi är i Kroatien, men var ?

Förstått att ön Krk är ett populärt resmål med husbilen, så det får bli min gissning,

TommyD
 
Toppen