• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

J

Jarn

Guest
Lite glest med gissningar så jag lägger in en bild till och då blir det nog genast lättare.....20180420-1.jpg
 
J

Jarn

Guest
Stämmer Tommy, var nyligen på en kryssning som utgick från Köln söderut och då såg jag dem där.
Husbilen parkerad på ställplatsen där en vecka.

Vassego och fortsätt!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
En kryssning på Rhen/Mosel står på vår "bucket list" och skall göras en dag.

Ok, lite billigare kryssning och då kommer man inte ut på Rhen....

DSC_0424.JPG

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Visst var vi på budgetvarianten vad gäller kryssningar och hamnade som du säger i just Tallinn.

Chippen, nu är det ditt ansvar... och ha en fortsatt fin helg,

TommyD
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.982
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Jag tror nog dom flesta har sett tornet som står på bron. Här kommer en ledtråd till.
 

Bilagor

  • ladda ned.jpg
    ladda ned.jpg
    7,1 KB · Visningar: 1

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
I bakgrunden? Parlamentet i Canberra, det vet väl alla..!:)

Var du stod, ja bakom kameran är jag helt säker på, sedan kommer jag ihåg att jag sett vyn från ett berg/ utsiktsplats som sightseeingbussen tog oss till. Men nedanför tror jag det var ett krigsmonument och det var nog där som du stod.

TommyD

Edit: Googlade för att kolla upp min gamla minnesbild. Det som jag trodde var minnesmonument från kriget är den gamla parlamentsbyggnaden. Betyder att jag lyssnade dåligt på guidens berättelse, eller att jag helt enkelt inte förstod engelskan och missuppfattade det mesta. :(
 
Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Du er på rett plass, men jeg stod på trappen til National War Memorial i Canberra og fotograferte ned aksen over mot Parliament house, det gamle er den hvite bygningen foran det nye. Det ligger et vann mellom Memorial og Old Parliament House. New Parliament House ligger i hovedsak under plenen så det en ser er inngangen og flagg stativet på taket med det store flagget.

Tommy du får ta over.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja min beskrivning blev lite rörig och det finns tre förklaringar.

Ett, vi satt i en sightseeingbuss vid en utsiktspunkt uppe på berget bakom, det ösregnade. Två, det var en helt oengagerad guide som rabblade entonigt och snabbt. Tre, satt bredvid en vacker dam som jag kommer ihåg arbetade på Japan Airlines i Tokyo och som stal all min koncentration och uppmärksamhet. :spinny:

Tack Knut att du i alla fall släppte igenom och godkände mitt röriga svar.

Något helt annat

PA010199.JPG

TommyD
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det tror jeg jeg har sett og Jappe ville fortalt namnet med en gang - jeg husker det ikke.

Jeg har muligens et bilde fra den utsikten fra den tiden vi bodde i Canberra noen måneder hvert år, men ikke i regn :D
 
Toppen