• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Ni verkar ha stannat i Rietberg, nordost om Dortmund och den senaste bilden är tagen utanför Rathaus Rietberg!?
//Kjell
 

DF5XG

HBK Medlem
Inlägg
1.264
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
12069
Medlemskap
2024
Kjell har rätt vi står framför rådhuset i Rietberg, en fin liten stad med mycket bindväv.
IMG_04570010.jpg
Kjell, kör us vidare.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sorry, ser att jag gissade fel, var inte ens först med förslaget Pula.

Cykeltaxi.... vet att det finns Romerska amfiteatrar i Tunisien.... gissning från höften som nog inta kan kallas speciellt precis. :)

TommyD
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Håll Dig till ledtråden, Tommy så hittar Du faktiskt rätt!
//Kjell

Ditt svar ger mig självförtroende att fortsätta gissa på Nordafrika.

Den största och mest kända romerska amfiteatern i Nordafrika har jag efter ett visst Googlande kommit fram till är El Jem, som ligger på lagomt avstånd från semesterdestinationen Sousse.

Hittar ingen bild som överensstämmer helt med din bild, men min gissning blir El Jem.

TommyD
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tommy kanske vilseleddes av min kommentar, men Anders tog tag i den första delen av Tommys fundering om Romerska byggnader och stannade helt riktigt i Rom. Runt Colosseum står cykeltaxin på rad och vänta på kunder.
Var så god, Anders och lägg upp ett nytt spår.
//Kjell
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Snacka om killen som krånglar till det.....:twitcy:

Cykeltaxi tog mig till utvecklingsländer, men å andra sidan hörde jag idag EU’s kommentarer om deltagarländernas ekonomier och Italiens var inte så vacker.

Men självklart är det en miljöfråga varför man inte släppte in Mona & Kjells dieseldrivna husbil att köra runt Colosseum, utan de hänvisades till cykeltaxi. :)
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Var ganska säker vid bild nummer två, men när du visar Triumfbågen i Lissabon, som om jag kommer ihåg rätt restes efter den stora jordbävningen, ja då blev jag säker på att du besökt Lissabon.

TommyD
 

A.Borg

HBK Medlem
Inlägg
1.306
Kommun
Partille
HBK-Nr
71
Medlemskap
2024
Jodå Tommy! Visst är vi i Lissabon.Varsågod tråden är din.
Anders
Kurt. Första bilden är nere i strandpromenaden.
 
Toppen