• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Jylland, så långt är det rätt men det är inte Ribe. Har faktiskt aldrig varit i Ribe men har förstått att det ska vara fint där.
02-21.jpg
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Visst är det Den Gamle By i Århus. Jag tror faktiskt inte att det är den gamla delen av Århus utan att det är ett friluftsmuseum á la Gamla Linköping eller Wadköping i Örebro med hus som har flyttats dit.

Din tur Tommy!

//Jan
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Det var det röda huset som fick mig på spåret, men det stämmer Jan, det är lite som ett open air museum, som vi också möter på olika platser i Sverige.

Nya bollar....

P9171278.JPG

Var?

Tommy
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Såg att det var Tyskland och letat i detta område men hittade inte. Här har jag inte åkt, det måste jag göra nu bara för jag vet att där finns en förbindelse. Brunsbuttel.
 

Belar

FD HBK Medlem
Inlägg
1.934
Kommun
Västerås
HBK-Nr
1945
Medlemskap
2023
Det är rätt förbindelse, över Elbe, men fel ände. Vi anlade Cuxhaven, i dåligt väder...
Överfarten tar ca 30min - fin resa över Elbes mynning.
Du kör vidare Anders!
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
På spåret lär en mycket. Vilken stad är jag i? Fanns ingen el när detta byggdes men man fick grillen till att snurra i alla fall. Om hunden inte ville gå så var det lätt fixat enligt guiden men det beskriver jag inte då här kanske är hundägare som följer tråden.Bath 144.jpg
 
Toppen