• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Visst var det Guadalest som jag besökt.

Gå in på tråden ”Min första långresa”, där Klaver visar bilder från hans besök igår. Hoppas det skapar intresse, så att vi snart får se dig och Mona här nere. Välkomna.

Kjell, du tar oss vidare.
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Helt riktigt, Tommy! Visst är det vår granne, Toranda Events i Torneå sedd i min kameralins från Torne älvs mynning här i Haparanda. Bottenviken.se, Toranda
I bakgrunden till den första bilden skymtar Outokumpu stålverk, världens mest integrerade rostfria stålfabrik. På samma produktionsplats ingår smältverk, varmvalsverk, kallvalsverk och ferrokromsmältare. De viktigaste råvarorna är återvunnet stål och det återvunna innehållet i färdiga produkter är i genomsnitt mer än 80%. Produktionsplatsen har sin egen hamn från vilken produkter levereras till marknaderna och råvaror som levereras till stålverket.
Stålverksområdet täcker mer än 600 hektar och sysselsätter ca 2 150 proffs på rostfritt stål. Dessutom arbetar cirka 300 anställda av underleverantörer och affärspartners dagligen på produktionsplatsen.
Returpassning till Dig!
//Kjell
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tack Kjell, men var det inte i det generösaste laget? Menar, Finland är stort.......

Stort tack i alla fall för den intressanta informationen om den stora industrin och arbetsplatsen i Torneå. Ränderna, viljan att överföra kunskap släpper aldrig en gammal skollärare, det tackar vi för!

Reser vidare till en aktuell plats.

IMGP6141.JPG

En sån här plats kan bara en husbilsägare älska, ja till och med tycka att det är vackert.

Så var hittar vi den inte bara aktuella, utan vackra blå platta avsedd för tömning av gråvatten från husbilar?

TommyD
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
Jag tror vi har hamnat i....Huércal-Overa.... jag var nyss där på min ”långresa” o träffade lundsholm.. det är väl där HBK:are kastar ”klot”
//Klasse
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Jag tror vi har hamnat i....Huércal-Overa.... jag var nyss där på min ”långresa” o träffade lundsholm.. det är väl där HBK:are kastar ”klot”
//Klasse

Alla rätt, för visst är det Huércal-Overa där HBK’arna nu skapat en tradition, att i februari varje år kasta små runda klot. Stämmer även att Lundsholm redan passerat staden en gång den här vintern och nu på väg igen dit för att träffa en massa HBK’are.

Klasse, då är det bara för dig att gräva i din låda med diabilder och lägga ut en ny bild.
 

Klasse

HBK Medlem
Inlägg
409
Kommun
Örebro
HBK-Nr
22622
Medlemskap
2025
....Näe... inte Åland..med det ligger vid samma sjö...
En bild till...fin naturhamn i denna trånga led..
97270B3FEE78443B96B6E0A7ADC730A3.jpg
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Den senaste bilden får mitt hjärta att slå snabbare..... i mitt förra liv var somrarna lika med segling i Stockholms skärgård.

Tycker jag känner igen det, men nej,,.,, Stockholms skärgård är jag ganska säker på men var? Säger Finnhamn, men där finns inget hus som det på första bilden.
 
Toppen