• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Löst Ovanligt uttag

F

F.d. 56488

Guest
Har denna kontakt I husbilen, men har inte lyckats förstå vad den är till för och hittar inte något som jag kan ansluta till den. Om den är 12v så verkar ju allt som säljs vara med cigg-kontakt. Finns det adaptrar i så fall?

Sitter i min Rimor Superbrig 695 tc.
 

Bilagor

  • 20180522_213203.jpg
    20180522_213203.jpg
    2,7 MB · Visningar: 241
F

F.d. 56488

Guest
Nej, det är inte samma. Detts uttag har 3 små hål, de yttre hålen är "dubbla" skulle man kunna säga. Det är i princip samma avstånd mellan dem som ett vanligt shuko-uttag, men det går inte att sticka in en vanlig kontakt i det.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes i Sveits en 220 kontakt med tynnere pinner og jordpinne på midten annen avstand enn for shuko, samt en ujordet med de samme tynne pinner og samme avstand som shuko. Mulig det er en bil som ble bygget for Sveits, eller for de deler av Frankrike som benyttet samme kontakt.
 
F

F.d. 56488

Guest
Tack för tipset! Det gav mig lite idéer så jag lyckades till slut hitta vad det är för kontakt. Det är en så kallad "bipasso", en italiensk kontakt där de har tre stift. Dessutom har de två standarder för 10 respektive 16 A där pinnarna är lite olika tjocka och sitter lite olika brett. Därav den konstiga hål-konstellationen.

Power plug & outlet Type L - World Standards

Nå, man lär sig något nytt varje dag!

Tack för hjälpen!

/B
 
Toppen