Ont i knäna

Tråd startad i 'Under Markisen' av Anders W, 7 November 2018.

1. Anders W

Anders W HBK Medlem

Kommun:
    Katrineholm
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    25924
    Medlemskap:
    2018
    Läser att många av oss HB-åkare har ont i våra knän - även jag.
    Jag fick ett sk. husmorstips att jag skulle dricka äppelcidervinäger med honung
    i vinägern och fabrikatet Druvan. Blanda ca fem cl. i ett stort glas vatten och
    drick sedan - gott är det inte men värken i mina knän försvinner en tid, vilket
    är olika lång tid men oftast 1-3 veckor och det har jag gjort nu i 10 års tid

Senast ändrad: 7 November 2018
    TO+GU, Hasse o Yvette, sacce och 6 andra gillar detta.
  2. Marianne & Ranko

Marianne & Ranko HBK Medlem

Kommun:
    Göteborg
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    12537
    Medlemskap:
    2020
    Bra tips Anders, tack för det. Mina knän fungerar som sämst när jag rör mig för lite. Stillasittande jobb (som gav mat på bordet) under många år har satt sina spår så nu är det dags att ”reparera” det som återstår. Min jobbakompis som sysslat med samma saker under lika många år har däremot haft tid att träna och jogga regelbundet och trots att han är 6 år äldre, han springer fortfarande Göteborgsvarvet (21 km ) varje år. Ska testa äppelcidervinäger, det sägs att det är välgöranden även för vikten & ämnesomsättning. Vinäger har vi annars i den dagliga salladen, dock utan honung...

upload_2018-11-7_20-10-48.jpeg

Hasse o Yvette, sacce och Anders W gillar detta.
  3. Dethleffskvalite

Dethleffskvalite HBK Medlem

Kommun:
    Lomma
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    1035
    Medlemskap:
    2019
    Nyponpulver lär också funka.

Carita, sacce, Sanddammaren och 1 annan gillar detta.
  4. TO+GU

TO+GU HBK Medlem

Kommun:
    Timrå
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    4718
    Medlemskap:
    2018
    Har efter 2 års träning blivit bra i mitt knä, när det var som jäkligast kunde jag bara gå 50-100 m sedan vila, nu kan jag jogga samma sträcka.
    Tommy R

Krister Ursula 18 gillar detta.
  5. Ulla-Britt o Sune

Ulla-Britt o Sune HBK Medlem

Kommun:
    Ljusdal
    Medlemskap:
    2020
    HBK-Nr:
    15092
    Medlemskap:
    2020
    Jag hoppade på Atros skola med Joint Academy där fick man träningsprogram på paddan varje dag i sex veckor,efter tre veckor var mitt vänstra knä smärtfritt mitt högra börjar ge med sig riktigt också fast det tog lite längre tid, men har haft värk i mitt högra knä i flera år. Jag är riktigt nöjd med träningen från Joint mycket enkla rörelser passar bra att utföra i husbil också
    Sune H

6. JanneB

JanneB HBK Medlem

Kommun:
    Knivsta
    Medlemskap:
    2019
    HBK-Nr:
    20110
    Medlemskap:
    2019
    Klart att fysiska aktiviteter har stor betydelse som ett av sjukdomsförebyggande åtgärd ffa för så kallade civilisations-sjukdomar. Däremot skulle jag vara lite försiktigt med olika hälsokurer även om det gäller Druvan. Rekommenderas först besök på vårdcentralen, utredning inklusive några labprover kan leda till remiss till reumatologen eller ortopeden. Om man lider av diagnostiserat knäledsartros då farmakoterapi med Glukosamin ge bra resultat... osv.

7. TO+GU

TO+GU HBK Medlem

Kommun:
    Timrå
    Medlemskap:
    2018
    HBK-Nr:
    4718
    Medlemskap:
    2018
    Den träning jag får hjälp med på vårdcentralens gym den kan jag inte göra hemma.
    Tommy R

Husbilsklubben.se använder egna och tredjeparts cookies för att förbättra din användarupplevelse.