• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ont i knäna

Anders W

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
25924
Medlemskap
2024
Läser att många av oss HB-åkare har ont i våra knän - även jag.
Jag fick ett sk. husmorstips att jag skulle dricka äppelcidervinäger med honung
i vinägern och fabrikatet Druvan. Blanda ca fem cl. i ett stort glas vatten och
drick sedan - gott är det inte men värken i mina knän försvinner en tid, vilket
är olika lång tid men oftast 1-3 veckor och det har jag gjort nu i 10 års tid
 
Senast ändrad:

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.176
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Bra tips Anders, tack för det. Mina knän fungerar som sämst när jag rör mig för lite. Stillasittande jobb (som gav mat på bordet) under många år har satt sina spår så nu är det dags att ”reparera” det som återstår. Min jobbakompis som sysslat med samma saker under lika många år har däremot haft tid att träna och jogga regelbundet och trots att han är 6 år äldre, han springer fortfarande Göteborgsvarvet (21 km ) varje år. Ska testa äppelcidervinäger, det sägs att det är välgöranden även för vikten & ämnesomsättning. Vinäger har vi annars i den dagliga salladen, dock utan honung...

upload_2018-11-7_20-10-48.jpeg
 
F

F.d. 55374

Guest
Har efter 2 års träning blivit bra i mitt knä, när det var som jäkligast kunde jag bara gå 50-100 m sedan vila, nu kan jag jogga samma sträcka.
Tommy R
 

Ulla-Britt o Sune

HBK Medlem
Inlägg
249
Kommun
Ljusdal
HBK-Nr
15092
Medlemskap
2025
Jag hoppade på Atros skola med Joint Academy där fick man träningsprogram på paddan varje dag i sex veckor,efter tre veckor var mitt vänstra knä smärtfritt mitt högra börjar ge med sig riktigt också fast det tog lite längre tid, men har haft värk i mitt högra knä i flera år. Jag är riktigt nöjd med träningen från Joint mycket enkla rörelser passar bra att utföra i husbil också
Sune H
 

JanneB

HBK Medlem
Inlägg
1.391
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
20110
Medlemskap
2024
Klart att fysiska aktiviteter har stor betydelse som ett av sjukdomsförebyggande åtgärd ffa för så kallade civilisations-sjukdomar. Däremot skulle jag vara lite försiktigt med olika hälsokurer även om det gäller Druvan. Rekommenderas först besök på vårdcentralen, utredning inklusive några labprover kan leda till remiss till reumatologen eller ortopeden. Om man lider av diagnostiserat knäledsartros då farmakoterapi med Glukosamin ge bra resultat... osv.
 
F

F.d. 55374

Guest
Jag hoppade på Atros skola med Joint Academy där fick man träningsprogram på paddan varje dag i sex veckor,efter tre veckor var mitt vänstra knä smärtfritt mitt högra börjar ge med sig riktigt också fast det tog lite längre tid, men har haft värk i mitt högra knä i flera år. Jag är riktigt nöjd med träningen från Joint mycket enkla rörelser passar bra att utföra i husbil också
Sune H

Den träning jag får hjälp med på vårdcentralens gym den kan jag inte göra hemma.
Tommy R
 
Toppen