• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt vägmärke för ställplats

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Tack för tipset om den fina ställplatsen i Stade !
Så borde det se ut på många fler ställen....
Undrar vad det kostar att stå där.

Lasse W

8,50 Euro pro Mobil und 24 Stunden. Strom: 0,50 Euro/kWh,
Frischwasser: 1 Euro/80 Liter, Kleinmenge: 0,10 Euro.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Betr. Stade, har aldrig fått så mycket informationsmaterial som på den platsen.
Glömmer aldrig den stora älgen som finns i byn.:)
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Jag gick med i HBK just för att det är en husbilsklubb, har gjort inlägg här o där en del risade andra rosade, det som slår mig är att det "flippar" iväg i ämnena ganska rejält men just här då där mycket handlar om husbilar kontra husvagnar, ärligt talat så skulle jag inte orda här om jag hade husvagn, det finns ju jättefina forum för dom, HBK är ett ypperligt forum för husbilsägare och jag tycker faktiskt att det borde styras upp.

Ska HBK vara ett forum för alla campare så tycker jag att intentionen faller, titta bara på alla ämnen och underämnen som finns nu - det blir mer o mer ostrukturerat och det är inte träd längre utan rötter.
Här finns ju en stor skatt av information och erfarenheter men jag tycker faktiskt att vi måste sätta lite gränser innan listan till höger blir oöverskådlig gällande ämnen och kategorier.
Jag har ju inte varit medlem så länge och vill jättegärna ha er andras åsikter om detta och särskilt ni som varit med länge, hur ska klubben utvecklas?
Med vänlig hälsning Sören
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Håller fullständigt med i vad du säger. Jag anser att husbilsklubben skall ägna sig åt husbilar & intresset kring dessa. Husvagnsfrågor kan tas upp i forum för dessa. Jag gjorde ett liknande uttalande tidigare i denna tråden med påföljd att jag fick ett personligt mail från en som kände sig träffad, trots att jag uttryckligen sa att det jag skrev inte var ämnat att förnärma någon & bad även om ursäkt i fall jag gjort så. Men med facit i hand så verkar jag ha rätt i att RMF går campingbranchens ärenden. Det är ju bara att läsa tråden "Slagsida mot camping intressen.." .

Bennie
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Hej Bennie och tack, vi ska nog inte känna oss träffade av inlägg som inte hör till ämnet och jag skulle inte komma på tanken att gå in i en husvagnsklubb och "tycka" och inte ont mot någon men lite rensning i ämnena och tydligare vad den här klubben ska stå för är inte fel.
Om det fortsätter så här så tror jag nog att alla förlorar på det, kvaliteten sjunker och med det intresset, skrivet från mitt perspektiv som är husbilsåkande.
Återigen - här finns ju jättemycket fin info om bilåkande så låt oss vara rädda om det och utveckla, jag hoppas kunna bidra med några ställplatser/smultronställen under sommaren.
SG
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Hej och självklart är ni inte lägre stående varelser:cool:tvärtom så är vi ju likar, gillar att röra på oss mer eller mindre men när jag hade husvagn var jag med i en klubb för det, nu när jag har husbil så är HBK rätt forum för mig och det finns ju flera forum för oss också att välja på.
Precis som det finns flera för husvagnsåkare, där får du ju dryfta problem o erfarenheter med likasinnade, om jag har mina pengar på Nordea så bråkar jag inte med Swedbanks kunder:):):)
Allt i väl mening
SG
 
Toppen