• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt vägmärke för ställplats

Jannemickel

HBK Medlem
Inlägg
4.918
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2024

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Jag kan bara råda dej att läsa alla tidigare trådar & inlägg så får du nog en bättre inblick i vad frågan i grund & botten gäller. Om man inte har hela bakgrunden i ställplatsfrågan så är det inte så lätt att förstå.

Bennie
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Undrar vad det skulle kosta att hyra ca 50 kvadratkilometer i ex Torneträsk?Där kan Husbilsklubben öppna en egen STÄLLPLATS som Bara dom som har ägt husbil i minst 70 år får komma in! Den skall naturligt vis ha alla finesser som vi inte behöver samt inte kosta något? Det räcker med ca 10 platser för vi vill ju ha utrymme för markiser möbler osv?:mcride:
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Hej och jag håller med Bennsan, inte så längesedan jag gick med här efter att ha tittat på på olika forum och här tycker jag Husbilsägare/åkare hör hemma och inga andra, det finns ju klubbar/föreningar för alla.

Med vänlig hälsning Sören
 
F

F.d. 28371

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Hvordan skal et veimerke tolkes ? For ikke så lenge siden var det telt som opplyste at her var det en campingplass. Skulle man tolke det at på den aktuelle campingplassen hadde kun teltere adgang ? Nei , alle som ønsket å campe hadde adgang.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Det har väl knappst undgått någon i HBK att intentionen med klubben är att ta tillvara husbilsåkares intressen. Det är i alla fall orsaken till att jag & säkerligen det stora flertalet av medlemmarna är med.

Bennie:)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Ja jag håller med om det, det finns ju för alla som jag ser det.
Mvh Sören
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Alltså jag måste säga att jag tycker att det blir patetiskt när husvagnsägare som är medlemmar i en husbilsklubb går igång och blir sura för att vi andra som har husbil vill att våra intressen tillvaratas i första hand!

Jag upprepar återigen, hur många kommuner godkänner att det ska få ställas upp husvagnar utan att man måste göra en planändring? En camping kräver helt andra tillstånd än en ställplats. Jag tror inte vanliga samhällsmedborgare, politiker och tjänstemän kan se någon skillnad mellan de husvagnsägare som står på campingplats kontra de husvagnsägare som vill använda ställplatser.

Min personliga uppfattning är därför att ställplatser ska endast vara för husbilar för att vi ska ha en rimlig chans att få politiker, tjänstemän och medborgare att acceptera oss både på naturnära och centrumnära platser. Enkelhet utan servicehus m.m, endast en hårdgjord yta förenklar för de som vill anlägga och håller kostnaderna nere.
Detta har jag iaf fått uppfattningen om att Husbilsklubben också arbetar för.

/Ludde
 

Coral 690

HBK Medlem
Inlägg
60
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
14331
Medlemskap
2024
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Nej du behöver inte lämna forumet du är lika välkommen här som alla andra oavsett om du har husbil eller inte vi har själva haft husvagn i många år innan min hustru och jag bytte tills oss en husbil vi välkommnar alla till en ställplats oavsett fordon hoppas vi träffas på någon plats.. conny ingrid coral 690
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Tycker du att jag som har husvagn skall lämna forumet?

Givetvis ska inte någon behöva lämna forumet för att man inte har husbil, och det är ingen som sagt heller!
Klubben är till för alla som delar dess intentioner oavsett om man har husbil eller ej.
Men att Husbilsklubben även ska lobba för husvagnar tycker jag som medlem är fel.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

campar du inte i husbilen, vad gör du då när du parkerat man parkerar även en husvagn annars kn man inte bo i den

mvhBertil
 

björns

HBK Medlem
Inlägg
143
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1458
Medlemskap
2024
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Va trött jag blir. Kan du inte gå tlll en husvagnsklubb med dina miljoner kommentarer
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Men du får väl hålla med om att "personalen" blir kvar i husbilen men till husvagnen kommer "personalen" när de lämnat bilen.:confused:
 
Toppen