• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nybörjarfråga Garmin och Android, Navigering och planering

ulfocarina

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Västerås
HBK-Nr
25959
Medlemskap
2024
Jag är nybörjare på detta med husbil och skulle vilja ha råd m vad som är bra och ha när det gäller navigering och planering. I sommar skall vi till Tyskland och eventuellt Frankrike

Jag tänkte använda de grejer som vi redan har

En Garmin Nuvi 2595 för navigering och Samsung Android plattor och telefoner för planering (och ev navigering)

Till Garmin har jag laddat ner de filer som jag hittat här HBK och Borderatlas – Behövs det något mer?

Till Androidmaskinerna undrar jag vad som behövs – Vilken ställplats app? Navigerings app? Eller finns det filer här som jag kan använda direkt i google maps?
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Jag föreslår park4night till din android. Där finns många platser att övernatta på, ofta gratis. Finns på google play och är gratis.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Bra med Bordatlas men HBK's egen ställplatslista är också väldigt bra & användbar.
 
Toppen