• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny i klubben

F

F.d. 30270

Guest
har bestämt mig för att köpa husbil och köra ner till kontinenten över vintern. Har gjort samma resa 2ggr tidigare då med MC. Behöver massor av tips från hjälpsamma, glada husbilsägare!
Men skulle också vilja komma i kontakt med ngn som planerar en liknande resa - kanske få sällskap en bit på vägen.
har möjlighet att resa i mitten på oktober och stanna borta till slutet på maj nästa år. Några bra tips på fina resmål? - längtar efter värmen och att slippa vårt råkalla klimat under vintermånaderna. har eget företag och kan jobba var som helst ifrån.
Är det några husbilsägare som skulle vilja hälsa på mig i Västra hamnen i Malmö? har gärna en träff hos mig innan sommaren tar slut!
Eva
 

Lars

HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Klippan
HBK-Nr
100
Medlemskap
2024
Sv: Ny i klubben

Hej .Välkommen till klubben . Jag har inga dirkta tips , ta och kör ut några helger och prova dig fram , det är mitt tips eller ta kontakt med Majzzan , hon brukar vara åt det hållet . Majzzan bor i Vellinge
 
M

mikkis

Guest
Sv: Ny i klubben

hej och välkommen till husbilsklubben.

Här finns massor med kunskap och tips/ideer till alla !
Det finns även massor av medlemmar som bloggar om sina husbilsresor både övervintran i Spanien eller andra länder , eller sina resor i Sverige.
Kika gärna in på vår reseblogg.

Vår reseblogg . -

Mikkis
 
F

F.d. 29811

Guest
Sv: Ny i klubben

Det låter underbart att kunna åka iväg så där. I framtiden önskar jag ett arbete som man kan sköta när man reser, så man kan befinna sig var man vill. Vilken frihet! Ha en underbar resa!
 
F

F.d. 955

Guest
Sv: Ny i klubben

Hej Coccie!

Jag ska göra den resan du skriver om...NÄSTA år! Hoppas du lärt dig massor av denna resa och vill dela med dig då... ;-)

Ha det jättefint!

MVH Berit
 
F

F.d. 30270

Guest
Sv: Ny i klubben

Ohh, det vill jag gärna - Lergöksrallyt - Har ännu ingen bil (letar husbil) men kanske kan få med min granne som har husbil....
Tack!
 
F

F.d. 30270

Guest
Sv: Ny i klubben

TAck för det Mikkis! jag skall kolla resebloggen!
EVa
 
F

F.d. 24540

Guest
Sv: Ny i klubben

Hej . Här är en till ny medlem utan husbil och singel.Jag har haft husbil till och från tidigare i mitt liv, och har även bott i husbilen under en period. Just nu nypensionerad. Har hittat denna sida genom mina bekanta, som jag finner intressant med alla reseberättelser och husbilslivet, för att det är det jag saknar.
En dröm är att skaffa en liten plåtis och kunna åka husbil igen. Till dess får jag följa er under markisen.


Hälsning. Teresa.
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Ny i klubben

Hej, jag är nybliven medlem och såg att du hade typ 9317 visningar och 11 svar typ, en välkomnande sajt det här, jag ser med spänning fram emot fortsättningen.
Mvh Sören
 
F

F.d. 8562

Guest
Sv: Ny i klubben

Hej Teresa trevligt att läsa det du skrev, jag antar att det är en upplevelse att "bo" i bilen, hoppas du har det bra och det skulle vara trevligt att ha en dialog och utbyta erfarenheter, jag bor i lägenhet men vill ut i bilen så fort som möjligt och åka, dra i handbromsen där det är vackert.
Hör gärna av dig
Mvh Sören
 
F

F.d. 50097

Guest
Sv: Ny i klubben

Välkommen! Låter som en härlig plan! Vi ska själva ge oss ut i husbilen på långresa i slutet av det här året! Tidigare har vi varit nere i Europa på somrarna. Då finns det ju många fina resmål, som Gardasjön i Italien. Men på vinterhalvåret vill man kanske komma längre söderut. Vi kommer förmodligen rulla till Spanien, Portugal och Marocko. Men vi kan inte tipsa eftersom vi inte gjort den resan ännu... Kika gärna förbi vår husbils- och reseblogg också! :)

Helena & Peter
Freedomtravel | Husbåt, husbil, resor
 
F

F.d. 11283

Guest
Sv: Ny i klubben

Hej!
Blev nyfiken när jag läste ditt inlägg... Jag har ingen husbil men drömmer om att kunna skaffa en. Jag har även en dröm om att kunna bo i den under lång period. Tänker avsluta mitt arbetsliv om mindre än ET år och vill då bara kunna dra iväg
Vill gärna ha tips på hur man väljer vilken husbil man ska välja! Utbudet är ju enormt!!

Tacksam för alla typer av tips!
Donald54
 

Farmor Anita

FD HBK Medlem
Inlägg
673
Kommun
Klippan
HBK-Nr
369
Medlemskap
2021
Sv: Ny i klubben

Välkommen i klubben. Jag kan rekommendera att åka på någon liten träff då lär man känna många. Det finns en i Simrishamn den 25-27 april som brukar vara mycket uppskattad. Det finns 2 platser kvar så det går bra att anmäla sig om intresse finns.
Anita
 
Toppen