• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny GPS eller???

staffanulla

HBK Medlem
Inlägg
263
Kommun
Hammarö
HBK-Nr
6734
Medlemskap
2024
Sv: Ny GPS eller???

Ring garmin support de hjälper dig att starta om den från början, har gjort det och nu går den igen.
 

Drogen

FD HBK Medlem
Inlägg
259
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
19261
Medlemskap
2021
Sv: Ny GPS eller???

Testade Sygic, Google Maps och Navigon parallellt på årets resa till Kroatien och jag tyckte Google Maps funkade klart bäst. Väldigt tydliga instruktioner, sökfunktionen som är integrerad med Googles sökmotor och aktuell trafikinformation med omdirigering tyckte jag var de största fördelarna. Jag kör med en egen router och 4G-antenner på taket så det var aldrig något problem med internetanslutningen heller.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ny GPS eller???

Google Maps är en utmärkt kartapp men som navigator funkar den dåligt.
För att navigering skall fungera med miljoner beräkningar bör kartorna vara nedladdade på enheten för att få snabb access och utan att internet har ständig täckning.
 

boerse

HBK Medlem
Inlägg
102
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
9486
Medlemskap
2024
Sv: Ny GPS eller???

Nja - jag håller med att iGo är suveränt men den är betydligt sämre på att hämta in och sammanställa data en Google maps. Det är ju på indatan om köer och olyckor med mera vad som händer i realtid som beräkningar måste ske. Och en så länge är det Google som är bäst på det.

Att sen kunna använda Google search på att hitta saker är suveränt. Retar mig på alla andra att jag måste skriva väldigt exact för att appen ska kunna hitta.
 
F

F.d. 56260

Guest
Sv: Ny GPS eller???

Hej alla gps fantaster.
Jag köpte Garmin campar 770 via motormännen men inte uppgradera för minnet är för dåligt.Köpte 32 gb minneskort.Garmin säger fortfarande att minnet är för dåligt.
Någon som haft samma problem.Tur jag tog med min gamla tomtom 750xl.
 
R

RobbeS

Guest
Sv: Ny GPS eller???

Har provat en massa GPS:er både privat och på jobbet. Oftast funkar dom bra! Numera kör vi med en iPad mini där vi har sygic och även kan använda Google map eller eniro navigation. Med paddan har vi allt i samma enhet där vi kan kolla kontosaldo, navigera, googla sevärdheter, leta camping och läsa tidningen:)
 

Nyhlen

HBK Medlem
Inlägg
921
Kommun
Malmö
HBK-Nr
9883
Medlemskap
2024
Sv: Ny GPS eller???

Hej alla gps fantaster.
Jag köpte Garmin campar 770 via motormännen men inte uppgradera för minnet är för dåligt.Köpte 32 gb minneskort.Garmin säger fortfarande att minnet är för dåligt.
Någon som haft samma problem.Tur jag tog med min gamla tomtom 750xl.

Det måste vara fel på den
Har uppdaterat min 2 ggr, lagt in massor av POI men har gott om minne kvar utan att ha satt i extra minneskort
/Thomas
 
F

F.d. 55554

Guest
Sv: Ny GPS eller???

Vår gamla Gps Nuvi 245W har lagt av behöver en ny som reserv till Samsungplattan.

Skickar frågan igen.
"Någon som testat Garmin Drive 50LM GPS.
eller Garmin Drivesmart 51 LMT-D GPS."

Jojje
 
F

F.d. 53814

Guest
Sv: Ny GPS eller???

Jadå. Inga problem med det.
Den fungerar förvånansvärt bra faktiskt , men som med alla navigatorer får man kolla vägval och mål om man ska vara helt säker.
Körfältsvarning har jag stängt av.

Obs. Kameralinsen är justerbar på baksidan så när du har skärmen i bra läge kan du ok.på baksidan o optimera kameran.
 
F

F.d. 53814

Guest

Frank N

HBK Medlem
Inlägg
833
Kommun
Krokom
HBK-Nr
24176
Medlemskap
2024
Sv: Ny GPS eller???

Hej alla gps fantaster.
Jag köpte Garmin campar 770 via motormännen men inte uppgradera för minnet är för dåligt.Köpte 32 gb minneskort.Garmin säger fortfarande att minnet är för dåligt.
Någon som haft samma problem.Tur jag tog med min gamla tomtom 750xl.

Min säger ibland att minnet är förbrukat. Har 32 gb och endast några POI filer
Jag uppdaterade gps:n formaterade om minneskortet. Efter detta så har det funkat ok. Har dock aldrig haft en GPS som lyckas kollra bort mig och låter mig köra stora omvägar till målet, trots att vikt, och övriga mått på husbilen inte borde ändra färdvägen. Dessutom är det omöjligt att höra vad den svenska kvinnliga rösten säger vad gäller ort eller gata. Garmin camper 770 må ha en stor och tydlig skärm, men jag litar inte på den när jag kör. Har en Nuvi 765 T från 2010, där funkar den kvinnliga rösten perfekt och jag får rätt väganvisningar.
 
Toppen