• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny app kartprogram

F

F.d. 55554

Guest
Såg detta på en Dansk sida, what3words

"Ger hela världen en adress
what3words är ett enkelt sätt att prata om platser. Vi har delat upp världen i rutor på 3 m x 3 m och tilldelat varje ruta en unik 3-ord-adress. "

Kommer hela tiden nytt, inte konstigt att Garmin lägger ner Navigon.

Jojje
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Min på engelsk ble sensory.bits.driveway den svenske utgaven underförstådda.uttrycksfullhet.overkligt. Dette er et hjørne av vårt vardagsrum :D - kult med dagens utgave av satellitt bilder fra første halvdel av januar i år.
 
F

F.d. 14324

Guest
Tack för tipset Jojje. :)
Jag ser en potential i detta, i ett första steg som ett kompletterande hjälpmedel vid tex inrapportering av en plats till en databas då det ser ut att effektivt eliminera ett par problemområden som koordinater och vanliga adresser är behäftade med.

Är på jobbet och har bara testat appen i en minut, så jag tänkte att andra kanske kan gräva lite. ;)

Finns det något enkelt sätt att konvertera orden till någon form av vanliga koordinater?
Jag såg inget i appen under min första minut men jag har inte kollat online varianten.

Någon som testat att kasta in orden i en Googlesökning?

Mvh jocke
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har ingen tro på at det vil fungere med google før google legger inn spesialhåndtering for å få det til å fungere.
Den store databasen finnes kun hos what3words, og den må benyttes. Når jeg testet litt så fikk jeg minst 4 forsjellige kombinasjoner for det lille vardagsrummet vårt. Ridebanen fikk 140 adresser!
 
Toppen