• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu Sticker Vi!!

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Nu är beslutet taget!! Färden i tråden "Nu Sticker Vi" går nu norrut. Är man inte riktigt frisk, så är det heller inget roligt längre!! Tyckte från början att maj va' en lämplig månad att komma hem i. Men vi far hemåt redan nu!! Beslutet togs i förrgår (i Nerja) när jag höll på att trilla av en stol.
Är just nu i Torrevieja, och sticker vidare norrut idag.
Kram till alla från Eva, Jack & Chili.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Nu är beslutet taget!! Färden i tråden "Nu Sticker Vi" går nu norrut. Är man inte riktigt frisk, så är det heller inget roligt längre!! Tyckte från början att maj va' en lämplig månad att komma hem i. Men vi far hemåt redan nu!! Beslutet togs i förrgår (i Nerja) när jag höll på att trilla av en stol.
Är just nu i Torrevieja, och sticker vidare norrut idag.
Kram till alla från Eva, Jack & Chili.
Hej, har själv varit däckad här i Santa Pola i influensa sedan i lördags, så jag vet hur du känner dig. Krya på dig // Jörgen
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Har nu lyckats kommit över "trottoarkanten" mellan Zaragoza och Pau!!
Lördagen den 23:e februari. Kom till en av favoritplatserna i Europa, igår eftermiddags. Andernos le Baines. Ligger rätt väster om Bordeaux, vid Biscaya-bukten. Här har dom en mysig fiskaffär mit alles. Men deras stora grej är ostron. Sån't spisar inte jag!! Köpte fyra krabbklor och några havskräftor, som slank ner lätt som en plätt, ihop med majonnäs, bröd och ostar.
N.Problemas från Eva, Jack och Chili
IMG_2251.JPG
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Har nu lyckats kommit över "trottoarkanten" mellan Zaragoza och Pau!!
Lördagen den 23:e februari. Kom till en av favoritplatserna i Europa, igår eftermiddags. Andernos le Baines. Ligger rätt väster om Bordeaux, vid Biscaya-bukten. Här har dom en mysig fiskaffär mit alles. Men deras stora grej är ostron. Sån't spisar inte jag!! Köpte fyra krabbklor och några havskräftor, som slank ner lätt som en plätt, ihop med majonnäs, bröd och ostar.
N.Problemas från Eva, Jack och Chili
Visa bilaga 163115
Står ni på en ställplats?
 

Jack & Eva

HBK Medlem
Inlägg
674
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
15760
Medlemskap
2024
Ja, så va' de' äventyret över!! Vi kom hem till Skrea igår vid lunchtid, minst två månader för tidigt!! På grund av hälsan, som NU är på toppen!! Har god lust att vända söderut igen. Men jag får la sitta här vid köksbordet å' drömma.
Det kostar ju på att köra ner och upp (söderut och norrut). Den resa vi gjorde nu, blev bara tre månader. Men ändå körde vi 1125,3 mil, och det gick åt 1623 liter "soppa" som kostade 22400:- riksdaler!! Dessutom förbrukade vi 350 liter gas (värme, spis, ugn och kylskåp) som "gick på" 2495:- kronor.
Okej, massa pengar, men man lever väldigt billigt när man väl är nere i södern, och kanske "frikampar" mest hela tiden. Då blir det inte så "blodigt".
Att det sedan blir lite andra fadäser hamnar ju i "drullens" plånbok, där försäkringsbolaget skall ha 3000:- spänn för varje grej (sönderkörd trappa och sönderkörd bakstycke). För att inte tala om två veckor på privatsjukhus a' 12 - 15 tusen per dygn!!
Go'a Kramar från Eva, Jack och Chili.
IMG_2081.JPG IMG_2278.JPG Vithas.jpg
 
Toppen