• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu rör vi på oss igen äntligen!

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
inte så mycket att skriva om men härligt väder ca 19 gr och lätt bris ! tog en promenad utmed stranden idag till la azohia gick förbi där hb står säkert ett 100-tal ! resturangerna går nog bra där skulle jag tro ? sen tillbaka utefter vägen så var nog en promenix på 10 km härligt !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er! läst här på forumet att det har blåst rättbra och kan bara instämma i det så har det varit även i isla plana ! hela natten och jag var glad att vi inte hade nån markis ute men fick trots det gå ut halv sex i morse jaga bord stolar och cykelöverdrag ! vinden fortsatt idag på dan men dock inte lika mycket så vi får hoppas på en lugn natt ! puh
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! var ett tag sen ? idag tog vi en promenad upp i bergen till cabo tinoso ! för er som inte vet vad det är ? men har sett den gamla storfilmen från början på 60-talet med namnet KANONERNA PÅ NAVARONE kanske det ringer en klocka ? den var ju delvis inspelad däruppe och kanonerna finns kvar ! har varit en militäranlägnning men nu tillgänglig för allmänheten ! en sevärd plats och makalös utsikt över medelhavet ! vägen dit upp är asfalterad men väldigt smal och krokig och vi blev avrådda från att ta hb då det är svårt med möte finns inte plats helt enkelt ? så vi ladddade ryggsäckarna med diverse proviant som vatten pannkakor choklad nötter och gav oss iväg när det ljusnade imorse ! efter 12,5 km var vi så uppe vid 12-tiden hänförda av naturen och utsikten framförallt ! var nog glada vi inte tog hb men en vespa ell liknande hade inte varit dumt ! var visserligen ett par hb men men inga stora fordon rekommenderas ! ja vi kom faktiskt tillbaka från äventyret innan det blev mörkt ! om vi är trötta ? kan bara säga vi sover nog gott inatt !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
idag har vi haft en underbar dag i isla plana och vad kunde vara bättre än ett härligt dopp i utomhuspoolen som håller ca 26 gr det är som balsam för själen ! och igår kväll var det disco i baren och man kan inte tro att den gängen som knappt kan gå på dagarna ? tar rullatorn och parkerar utanför baren och går in och dansar som om de var tjugo ? man kan knappt tro det är sant men härligt är det !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! det blir inte så mycket skrivet man har fullt upp läsa alla trådar om folk som är på väg norrut ! så även vi men i en mera maklig takt ! imorse lämnade vi isla plana efter 70 dgr och tankade i cartagena ! sedan handlade vi på lidl i pinatar ! fortsatte sedan och har nu kommit lik de flesta för ett stopp på santa pola ! fick en fin plats så kan nog stanna här ett tag å vädret är gynnsamt ! imorg får det väl bli ett besök in på byn och marknaden ! verkar som det ligger några landsmän o kvinnor här ?
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! idag varit en blåsig dag i santa pola gick inte att sitta utmed strandpromenaden utan att blåsa bort ! var hos frisören och fick sommarfrissa så man är fin när man kommer hem ? kanske har växt ut igen då ha ha det börjar att tömmas här på bahia finns många fina platser nu ! blir nog här till slutet på veckan då vi drar vidare norrut förmodligen alicante några dagar !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! var ett tag sen idag har vi lämnat ett halvtomt bahia i santa pola ! inget är sig likt sen bengtic åkte ? kinesen gått i kk inget skräp i containern etc vi lyckades ta oss ut med bilen i behåll för alla träd som är i vägen ! nästa gång om det blir ? tar jag med motorsåg och gör fint men då får man väl miljövännerna på sig i frankrike ? körde den långa vägen till alicante och fick sista ställplatsen vilken röta ? tycker inte det är ok att bosätta sig på ställplatser i flera månader ? blir ju inga kvar till dem som rör på sig ? imorg ska vi träffa släkt här i alicante som bott här i tjugotalet år ! ett besök i altea och calpe år väl inplanerat men då tar vi tåget det är ju fint som omväxling och vi bor ju nära det härute i el campello tror jag det heter ! ni som kör hemåt ta det lugnt och vänta med att kom hem till snön är borta ?
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Tänk Carola reagerade precis tvärtom än trådens 2 föregående talare......

Carola kom entusiastiskt, ”kolla bilderna från Calpe....kolla så fint, dit skall jag!”

Ja, det är de finaste bilder jag sett från Calpe, lite förvånande att inte turistarbetarna i Calpe inte använder vyn ”Calpe uppifrån”.

.......jag då? Ja, fantastiskt vackra bilder, men jag har lovat att köra henne till Calpe och sedan komma tillbaka och hämta henne när hon har gjort samma promenad som ni gjort.
Gillar inte smala stigar efter klippkanter....:(

Tack för fina bilder.

Tommy
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.178
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Håller med, fantastiskt fina bilder! När man väl är uppe då släpper höjdrädslan och ”wow” känslan tar över...

Vill man ännu högre då är det Bernia fjällen med sin grotta som lockar. Samma här, man glömmer rädslan och vill bara se mer och mer och...

Från Bernia ser man över Calpe klippan och om vädret är OK (som här), då ser man även Ibiza längre bort! Här är vi faktiskt redan på väg ner...
upload_2019-3-17_16-17-16.jpeg
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
fantastiskt fina bilder bara att buga och tacka för det ! fanns det platser att stå däruppe ? idag har det nog varit varmaste dagen i år puh så mycket folk ute på beachen och strandpromenaden för att inte tala om resturanger och cafer ! det var trevligt men inte så roligt när det var fullt överallt !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! efter några trevliga dagar i alicante och träffat släkt och haft trevligt drog vi så sakta vidare norrut i fm ! för första ggn sen 28 dec så har vi fått regn på oss idag hade nästan glömt av hur det kändes ? men det var ett fint regn så helt ok och de behöver verkligen lite nederbörd ! vi gör ett stopp i altea och tar en promenad utmed stranden och sen över till gamla stan ! där hade vi tur och fick träffa hbk hjälpreda och guide härnere i egen hög person los suecos ! vi hade trevligt över en fika och fick lite info om altea ! som lök på laxen fick vi även träffa en annan hbk-medlem som växjö-peter så det är ju alltid trevligt att få ett ansikte att sätta in i bilden ! på väg tillbaka till campingen gick vi in på resturang columbus och åt väldigt goda pizzor i en trevlig miljö kan rekommenderas ! imorg lämnar vi nog altea bakom oss med ett leende på läpparna och återkommer gärna utan regn !
 
Toppen