• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu rör vi på oss igen äntligen!

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! idag har vi haft en fantastisk dag i isla plana med härlig värmande sol och vindstilla ! vad kunde då passa bättre än att testa poolen temp visserligen 26 gr och saltvatten ! vilken underbar känsla hola ! så inomhuspoolen får vänta med besök till sämre väder ! härligt med nytt år nu går vi mot ljusare tider varje dag kan det bli bättre ?
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! folk frågar hur man får tiden att gå i spanien eller på tur med hb ? idag steg vi upp 08.00 när klockan ringde ! toalettbesök och göra frukost ! äta frukost diska nya toabesök ,göra klar hb för avfärd med allt vad det innebär så man inte får nåt i huvet typ tomflaska ell liknande föremål ? nåväl vi var klara för avfärd 09.30 lämnade isla plana tog oss över bergen på serpentinvägarna ner på andra sidan och vips var vi i cartagena ! här skulle vi tanka gasol vilket vi gjorde 6.45 euro/ per lit smidigt med utvändig påfyllning ! när det var klart satte vi kurs mot mazarron för att handla på lidl ! handla lasta bilen o iväg igen ! hej va det går ! tillbaka i isla plana 12.15 fram med termos dags för en fika med smörgås och nyköpt kaffebröd mums ! nu kl 12.50 dags rusa till frisören som fixar till en vårfrissa och plockar mig på 10 euro ! känner hur stålarna rinner iväg idag ? skyndar mig hem kopplar ifrån kabeln till hb förbereder för avfärd igen puh ! nu rullar 200 m nerför backen in på tvättplattan för att tvätta hb ! spraya fälgar,spola bort all smuts upp på taket spola mer sen tvätta upp o ner från taket o till slut skölja bort allt shampo ! sen ska det torkas o fejas ! kl. 15.00 tillbaka till platsen koppla kabel osv ! pusta ut en stund sen dags börja med middagen men först en gin o tonic den har jag banne mig gjort mig förtjänt av ! så vem påstår att vårat liv är så glassigt ?
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! igår cyklade vi till la azohia där det finns en parkering för hb och där var nog ca 75-100 hb ! på los madriles är det ont om platser men rör på sig kanske 4-5 platser varje dag ! vädret strålande sol vindstilla och ca 16 gr på nattten går det ner mot 8-9 gr ! idag var det bad i poolen och senare på em kunde vi dinera ute i det fina vädret !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! idag kan jag rapportera om en kall vind och ca 12-13 gr inte mycket att komma med kallt som attan ! ikväll är det underhållning gamla godingar från 60-talet i baren på los madriles det ser vi fram emot ! så hoppas vi på lite varmare väder imorg ? finns platser kvar här men inte många ?
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! inte så mycket att rapportera om från denna delen av costa del sol ! vädret hyfsat varmt och vindstilla lite molnigt idag men helt ok ! åker några bilar varje dag men tar ett par tim så är det fullt igen ! livet ganska behagligt slipper ju allt tjafs därhemma vem som ska göra vad av vem ? jag pratar om politiken så inga missförstånd här ? sköt om er därute !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! idag tog vi bussen över bergen till cartagena 9.80 euro för två pers tur o retur som hittat ! ingen pensionärsrabatt ! min klocka hade gått sönder något lossnat från urtavlan så sekundvisaren hängde sig ibland och blev stående ? tänkte att kanske fanns nån billig klocka att handla som rolex ell likn ? till slut hittade vi en urmakare på en sidogata förklarade mitt problem på knagglig svenska ? han ville inte sälja nån ny klocka till mej utan sa gå och ta ett glas vin och ät lite tapas så ska jag se vad jag kan göra ? efter ett par glas vin och god tapas återvände vi till urmakaren ! han smålog när vi kom in gick och hämtade klockan och ser man på han hade lagat klockan ! kostnad 4 euro men han fick 5 för god service och trevligt bemötande ! sen blev det en promenad i hamnen i det fina vädret innan vi åkte med bussen tillbaka till isla plana ! vilken härlig dag ! vilket härligt land ! vilka trevliga människor det finns ! hola
 
Toppen