• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nu rör vi på oss igen äntligen!

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.666
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
hej på er ! för några dagar sedan blev vi rejält bitna av mygg det blev stora blaffor som det brukar bli ? ett av betten på min resekompis svullnade upp rejält och blev till en stor vätskefylld blåsa ! vi vågade inte pungtera denna med tanke på infektioner ? idag tog vi tåget till tavira och gick in på ett apotek för konsultation av blåsan ! de remiterrade oss genast till en läkare en bit därifrån ! tog lite tid innan vi hittade men fann det till slut ! gick upp 1 vån inte en människa i väntrummet ? dörr stod på glänt knackade och gick in försiktigt ! där satt han farbror dr ! lite förvånad frågade han vem av oss som behövde hjälp ? han satte genast igång kollade blodtrycket om det fanns feber osv ! berättade han tyckte sverige var ett fint land som han besökt för många år sen ! han stack inte hål på blåsan utan skrev recept på medikamente och speciellt plåster ! ringde o kollade med apoteket så de hade grejorna hemma ? skrev kvitto stämplade och tog 40 eur för besväret ! ingen väntetid här inte ! efter hämtat ut recepten som gick på 20 eur till kunde vi gå ut och äta en pizza och en kall öl till det ! perfekt ! efter promenad i tavira kunde vi ta tåget tillbaka med pensionärsrabatt vilket kostade 0.85 eur bra deal för tågresa ! imorg sätter vi nog kurs mot spanien om inget oförutsett inträffar ?

Ett tips! Spar på kvittona från läkaren och apoteket. Det kan du nog få ut på din reseförsäkring.
 
F

F.d. 22252

Guest
Har fortfarande märken av mygg sedan kreta i september, de är giftiga och det verkar som vi svenskar har dåligt försvar mot dem.
Ingen pratar om sånt här i santa pola. välkommen hit ! 77mil från faro närmaste vägen men tror det är bättre kustvägen har en gratisplats i nerja jag kan dela med mej av.
Vi Hörs!
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej tack för tips med kvitton osv hade nog tänkt det ! vi får se efter några dagar om detta hjälper ? det vart ingen skillnad imorse mer än att det inte kliar så förbannat längre ? annars får vi väl uppsöka ny läkare men då blir det i spanien dit vi kommit idag ! imorg ska vi försöka ta oss ner till huelva och titta på replicor från columbus skepp som han seglade till amerika med !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
tack för det ! roligt om man kan glädja några med några rader ? idag var vi på maritima museet med fartygen chistofer columbus hade på sin expedition ! tyckte den var sevärd och intressant och kan rekommenders om någon har vägarna förbi ! kostade 1.50 eur för pensionistas så överkomlig summa ! sedan tog vi en fika i hb och satte sedan av och hamnade i cadiz där vi blir ett par dagar !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
pirater o papegojor finns överallt tycker det är ett herrans kacklande ? man hinner ju inte med ! kanske hbk skulle haft nåt fartyg för gamla pirater så vi slapp o kuska runt på det här viset ? kunde legat på däck o tjoat hela dagarna ? oh tänk vad bra det skulle vara för miljön ? om vi inte slänger skiten överbord förstås ! vi kunde tom ha årsmötet härute i arkipelagen vet ja ? dags o förnya sig ! kristinehamn låter tråkigt !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er därute och i stugorna ! det lackar ! varit uppe och hälsat på kusinerna på toppen av gibraltarklippan det var en upplevelse ! hade tur med vädret igår så en makalös utsikt ! var ute och gick på den nya skywalken tills jag såg sprickorna i glaset och banden då började jag bli spak i benen och skyndade genast tillbaka till fast mark ! ha ha chicken ! men det var en sevärd tripp upp där och den kan jag rekomenndera ! stod på ställplatsen/ parkeringen med klippan framför så hade fin utsikt ! 12 euro finns vatten tömning osv även om tömningen är lite felbyggd enl min mening men kan ju använda slang om det ska hamna på rätt ställe ? sen beror det lite på var tömningen är på bilen ? fisch and chips blev det med men lite turistfälla är det ju ändå ! men en kul grej ! idag for vi vidare mot mijas och ligger för närvarande på los jarales som är en camping med pensionärsrabatt inte dåligt !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej ! idag har vi kört långt för en gångs skull hela 11 km till fuengirola ! anledn var att vi får besök från sverige mellan jul o nyår men fått fel uppgifter var de skulle vara ? så vart o flytta på sig så nu har vi bara 400 m till där de ska bo från campingen i fuengirola så blir perfekt ! inte en camping vi hade valt i vanliga fall men nu var det praktiskt ! så vi blir still nu i några dagar ! så vill passa på att önska er alla en riktigt GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT HJULÅR !
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! så gick det då en vecka i fuengirola väldigt snabbt när vi hade besök av familj hemifrån ! det var full fart dagarna långa särskilt när vi hade småttingarna själva 4 o 6 år ! man är ju inte riktigt van vid det så tog ut sin rätt ha ha ! de lämnade igår och imorse lämnade vi tidigt och satte kurs mot isla plana ! vädret var inte det bästa utan regn och dimma när vi passerade högre höjder runt granada så varnade displayen för ice on the road och tempen var nere på endast 3 gr kändes som vi var på fel ställe ? men det skulle bli bättre och tur var väl det ! när vi så kom fram till los madriles så var det i alla fall 14 gr och småduggade ! men ska bli bättre imorg verkar det som ? får väl ta tillfället i akt och önska er alla ett riktigt GOTT NYTT ÅR ! surtecruisers
 

surtecruisers

FD HBK Medlem
Inlägg
2.016
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
4687
Medlemskap
2022
hej på er ! idag har det inte hänt så mycket utan tagit igen oss efter den tuffa resan från igår ! men det är ju svårt att inte göra nåt ? så blev till att byta en halvljuslampa på samma sidan som ratten ! var ju inte så svårt som det verkade först ! sen fylla på lite olja så nu är hb glad igen ! soligt men blåsigt ca 15 gr poolen får vänta till efter nyår tror jag ! här på los madriles blev det fullt idag sen kanske några spanjorer åker efter nyår !
 
Toppen